تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

بلا تکلیفی در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم

  • کد خبر : 9235
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
بلا تکلیفی در تعیین قیمت خرید تضمینی گندم

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در برنامه صف اول شبکه خبر اظهار داشت: آنچه در قانون تصویب شده است قیمت تضمینی گندم است و ما مقید به تعیین قیمت تضمینی گندم هستیم ، نه خرید تضمینی، این دو با هم تفاوت بسیار دارد.

به گزارش اصناف شهر، منظور گفت: درخرید تضمینی هر آنچه تولید شده دولت باید خریداری کند، انبارداری کند، سیلو داری کند و بعد در اختیار مصرف کننده قراردهد.

ما دو نوع مصرف کننده داریم: مردم و مصارف صنعتی.یک؛ مردم: که تامین نان مورد نیاز آن ها بر عهده دولت است، دوم؛ مصارف صنعتی: آرد، نان و گندم است که در حال مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا بخشی ار خرید تضمینی گندم مصرف کنندگان صنعتی با قیمت تضمینی را خودشان خریداری و انبارداری کنند.

منظور در ادامه در مورد مشخص شدن قیمت تضمینی گندم گفت: در یک کمیسیون مذاکراتی شده اما به علت اختلاف نظرات هنوز ابلاغ نشده که در صورت نهایی شدن با آن فرآیندی که تعریف کردیم؛ طبق قانون توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ خواهد شد.

طبق قانون دولت باید قبل از آغاز سال زراعی قیمت های سال بعد را اعلام کند تا کشاورز با نگاهی بازتر محصول خود را برای کشت انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.