تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
2

تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات گندمکاران و حق و حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 8419
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات گندمکاران و حق و حقوق بازنشستگان

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس از تأمین ۴۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات گندمکاران و حق و حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش اصناف شهر، علی نیکزاد از اردبیل، اظهار داشت: ما باید قدردان تلاش و مجاهدت کشاورزان باشیم که با تولید ۱۱ میلیون تن گندم به خودکفایی کشور در این حوزه کمک کردند.

وی خاطرنشان کرد: انصاف نیست که ما گندم کشاورز را با نرخ ۱۵ هزار تومان خریداری کرده و دیرهنگام مطالبات آنها را پرداخت کنیم و در نقطه مقابل بذر گندم را به قیمت ۲۲ هزار تومان به آنها بفروشیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ۳۵ هزار میلیارد تومان برای مطالبات گندمکاران و ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز برای پرداخت حق و حقوق بازنشستگان تامین شده و دولت قرار است تا آخر مهرماه این مبالغ را واریز کند.

نیکزاد با تاکید بر حفظ سلامت و ارتقای مشارکت مردم در انتخابات پیش رو به عنوان پایه اساسی دموکراسی مردم‌سالاری دینی تصریح کرد: امیدواریم رقابت انتخاباتی برای مجلس دوازدهم اخلاق محور اتفاق بیفتد تا شایسته‌ترین افراد راهی مجلس شوند.

وی گفت: هرچند مجلس یازدهم در دو سال اول راه مدارا را با دولت قبلی در پیش گرفت اما در بسیاری از حوزه ها ما با زاویه نگاه و عملکرد روبه‌رو بودیم اما در دولت سیزدهم و در دو سال گذشته هماهنگی های خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفته است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس یازدهم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، شفاف‌سازی آرا و تعیین تکلیف نیروهای دولت مورد توجه قرار گرفت تا استثمار شکل گرفته در حوزه پرداخت حقوق کارکنان شرکتی و قراردادی به پایان برسد.

نیکزاد ادامه داد: بسیاری از این طرح ها و لوایح در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت در حال بررسی و رفع ایراد است که انتظار می رود تا پایان عمر مجلس یازدهم این طرح ها به سرانجام برسد.

وی اظهار کرد: براساس ماده ۳۱ پرداختی جانبازان و ایثارگران ترمیم می شود تا متناسب با شأن جامعه ایثارگران پرداختی به آنها انجام شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس در تامین قیر حواله ای ۷ دستگاه اجرایی کشور ورود پیدا کرده تا پروژه های عمرانی و زیربنایی سرعت گیرد.

نیکزاد گفت: بودجه استان اردبیل ۳ هزار و ۱۴۲ میلیارد تومان است که از این میزان تنها بخش محدودی منابع عمرانی بوده و ۷۰ درصد اعتبارات نیز به صورت متمرکز و از طریق تهران پرداخت می شود.

وی اجرای خط دوم انتقال گاز به اردبیل، احداث پست های فوق توزیع با تامین ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار و انتقال آب از سد شهریار به ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب را از اقدامات زیرساختی نمایندگان استان در دوره یازدهم اعلام کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با برقراری پروازهای متعدد به فرودگاه اردبیل در اول صبح و آخر شب و تکمیل بزرگراه‌های استان به همراه راه آهن اردبیل سعی داریم تا به تحول نظام اقتصادی استان کمک کنیم.

نیکزاد افزود: قرار است در سفر رئیس جمهور راه آهن اردبیل – میانه افتتاح و کلنگ احداث راه آهن اردبیل به پارس آباد نیز به زمین زده شود.

وی اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان منابع از محل تهاتر نفت به دو استان اختصاص یافته که سهم استان اردبیل ۷۵۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مجلس یازدهم نتوانستیم دانشگاه صنعتی را راه اندازی کنیم و در حوزه اشتغال برای ۷۰ هزار جوان بیکار استان حرکت مناسبی انجام نشد چرا که در این حوزه نیاز به سرمایه گذاری و راه اندازی طرح های صنعتی داریم.

نیکزاد با اذعان به عدم وحدت نمایندگان به ویژه در سال پایانی مجلس یازدهم تصریح کرد: ما علاقمند بودیم تا سند جامع توسعه متوازن استان تدوین شود تا در مسایل مختلف یپگیر گرفتاری مردم بوده و آنها را رفع کنیم.

وی در پایان گفت: در این دوره از نمایندگی مردم همچنان بروکراسی اداری، پائین بودن سرانه درآمد مردم و عدم رغبت سرمایه گذاران ما را رنج داد ولی امیدواریم در مجلس آینده با یک رویه هماهنگ و مناسب بخش عظیمی از این دغدغه ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8419

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.