تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
1

تاخیر در اجرای قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده

  • کد خبر : 9578
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
تاخیر در اجرای قانون از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده

بر اساس آمار مرکز اسقاط ایران، از ۳۵ میلیون خودرو در حال تردد در کشور ۱۳ میلیون از آن فرسوده هستند که به گفته رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده، ۳۷ درصد از خودرو‌های در حال تردد، فرسوده هستند و طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو باید از تردد آنها در کلان شهر‌ها جلوگیری شود.

به گزارش اصناف شهر، بر اساس قانون ساماندهی صنعت خودرو، دولت موظف است ساز و کار لازم جهت جایگزینی خودرو‌های فرسوده با خودرو‌های نو را فراهم کند؛ پارسال تنها مشوق دولت برای اسقاط، قرعه کشی و امسال شرکت در سامانه یکپارچه فروش خودروست، اما فاصله نام نویسی طولانی بوده و متقاضیان باید در صف باشند تا خودرو به آنها تخصیص داده شود.

رئیس مرکز اسقاط و بازیافت کشور می‌گوید: در ۱۰ دی ۱۴۰۱ قانون ساماندهی خودرو لازم‌الاجرا شد و دولت طی سه ماه فرصت داشت تا آیین‌نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را به تصویب برساند. این فرصت سه ماهه ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید، اما هشت ماه از این موضوع گذشته و هنوز آیین‌نامه تصویب نشده است.

آقای مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز می‌گوید: در آئین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو که به زودی تصویب خواهد شد، پیش بینی‌های لازم انجام شده که گواهی اسقاط به اندازه کافی تولید شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی‌های سال آینده نیز این است که گواهی اسقاط به اندازه کافی وجود خواهد داشت و حتی مالکان خودرو‌هایی که قبلا می‌توانستند در صورت نداشتن گواهی اسقاط، عوارض نقدی را پرداخت کنند، دیگر به آن هم نیازی ندارند، بر این اساس به خودروسازان هم اعلام کرده ایم به نحوی برنامه ریزی کنند که در آینده به سمت پرداخت عوارض گواهی اسقاط پیش نروند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.