تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

تاخیر در پرداخت مطالبه گندمکاران کم سابقه بوده است!

  • کد خبر : 7828
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۰
تاخیر در پرداخت مطالبه گندمکاران کم سابقه بوده است!

علی ملکشاهی؛ با اشاره به اینکه مطالبات گندمکاران در سراسر کشور و استان کرمانشاه با تاخیر در پرداخت مواجه شده است و این موضوع بسیار کم سابقه بوده، افزود: به گونه ای که در سنوات گذشته حداکثر یک هفته تا ۱۰ روز بعد از تحویل گندم پول کشاورزان یا حداقل بخشی از آن پرداخت میشد اما امسال به این شکل نیست.

به گزارش اصناف شهر، ملکشاهی افزود: سال گذشته در چنین روزی کلا ۵۳۱ هزار تن گندم از کشاورزان خرید داشتیم، اما امسال این رقم به ۸۰۱ هزار تن رسیده است که این رقم بالغ بر ۲۷۰ هزار تن است.

وی با بیان اینکه به نسبت سال گذشته در زمینه خرید تضمینی از کشاورزان استان رشد داشته ایم، افزود: خوشبختانه با این رقم رکورد ۱۵ سال گذشته خرید گندم استان شکسته شد، خرید تضمینی گندم در اکثر نقاط استان به پایان رسیده، اما در مناطق سردسیر مثل شهرستان سنقرو کلیایی خرید تضمینی همچنان ادامه دارد و مراکز خرید دولتی و خصوصی ما تا دهه سوم شهریور ماه همچنان فعال هستند.

وی افزود: کشاورزان می توانند گندم مازاد بر نیاز خود را به هر یک از مراکز خرید تضمینی ما که فعال هستند با نرخ هر کیلو گرم،۱۵ هزار تومان تحویل بدهند.

این مسئول، مطالبات کشاورزان گندمکار استان کرمانشاه را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد:از این مقدار با پیگیری استاندار و برخی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استانی مثل ریاست سازمان جهاد کشاورزی و اداره غله و بازرگانی، مبلغی بالغ بر ۷ هزارو ۲۶۷
میلیارد تومان تاکنون توسط دولت پرداخت شده است.

وی گفت:مابقی مطالبات کشاورزان گندمکار با قول مساعدی که دولت داده است بزودی بحساب کشاورزان واریز می شود.

وی اضافه کرد: طلب کشاورزان به هیچ وجه دست استان نیست بلکه به شکل متمرکز و از طریق دولت پرداخت می شود ضمن اینکه هفته گذشته با پیگیری استاندار و برخی از نمایندگان در مجلس مبلغی بالغ بر پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است.

ملکشاهی تعداد مراکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه را ۶۱ مورد عنوان کرد و ادامه داد:از این تعداد ۷ مرکز خرید، دولتی و ۳۷ مورد مرکز خرید خصوصی در استان فعال هستند و مابقی هم شامل مرکز مباشرین تعاون روستایی هستند که به منظور رفاه حال کشاورزان و نزدیکی هر چه بیشتر این مراکز به مزرعه دایر شده اند.

وی اضافه کرد: در برخی از مناطق استان که سیلوی بخش خصوصی نداریم، کشاورزان می توانند گندم مازاد خود را به مراکز مباشر روستایی که فعال هستند گندم خود را به دولت تحویل بدهند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7828

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.