تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

تجمیع پلاک‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

  • کد خبر : 9338
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
تجمیع پلاک‌ها برای نوسازی بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بر تجمیع پلاک‌های فرسوده برای کاهش بناهای لرزان در بافت‌های فرسوده تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه میدان کار در دست بخش خصوصی و مالکیت از آن مردم است، راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی موثر و رفع موانع کار است.

به گزارش اصناف شهر، محمد آیینی در نشست تخصصی با رابطین حوزه عمران‌، مسکن و بهسازی ستاد توانمندسازی اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کشور، اظهار کرد: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکن ناپایدار در محلات هدف بازآفرینی شهری شناسایی شده و ما چاره‌ای جز این نداریم که به نوسازی بناهای فرسوده در محلات هدف بازآفرینی شهری سرعت ببخشیم.

وی با اشاره به زلزله بم و مقایسه آن با زلزله در سه استان کشور ترکیه گفت: زلزله اخیر در کشور ترکیه‌، به لحاظ بزرگی و سطح وقوع حادثه، از زلزله شهر بم خیلی بیشتر بود اما آمار تلفات آن به تلخی حادثه شهر بم نبود. واقعیت این است که اگر کشور ترکیه برنامه‌های مقاوم‌سازی و نوسازی واحدهای فرسوده خود را به درستی اجرا نمی‌کرد، شاهد فاجعه مرگبار در این کشور بودیم‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تجمیع پلاک‌های فرسوده به عنوان جهاد اصلی در حوزه بازآفرینی شهری به شمار می‌آید، گفت: تسهیل‌گران و حلقه‌های میانی باید بتوانند با ابتکار و خلاقیت ساکنین در بناهای فرسوده را متقاعد کنند که بزرگترین تصمیم زندگی خود را بگیرند و از بناهای لرزان و ناپایدار خارج شوند و زمینه مشارکت آنان را با سازندگان، سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران فراهم کنند.

آیینی با یادآوری اینکه دولت و شهرداری‌ها در حوزه بازآفرینی شهری نقش تسهیلگری و حمایتی دارند، گفت: با توجه به اینکه میدان کار در دست بخش خصوصی و مالکیت از آن مردم است راهبرد ما مردمی‌سازی با تدوین بسته تشویقی موثر و رفع موانع کار است.

وی با اشاره به اینکه اجرای بسته‌های تشویقی نقش مهمی در نوسازی بافت‌های فرسوده دارد، بیان کرد: در شهرهای که بسته‌های تشویقی را اجرایی کردند در حدود ۳۰۰ درصد رشد پروانه را شاهد هستیم.

به گزارش شرکت بازآفرینی شهری ایران، وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم در حوزه بازآفرینی شهری بسیار مهم است، گفت: شتاب‌بخشی و جهش در نوسازی بناهای ناپایدار زمانی اتفاق می‌افتد که مردم از حق و حقوق خود، نسبت به نوسازی ملک‌شان آگاهی کامل پیدا کنند. که این امر می‌تواند با کمک رسانه‌های دیداری و شنیداری، گروه‌های جهادی، اعضای بسیج، دفاتر تسهیلگری در سطح محلات و معتمدین محله انجام شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.