تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3

تخصیص ۴۰هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی

  • کد خبر : 8744
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷

مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: مبلغ ۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای مشاغل خانگی کشور در سالجاری تخصیص داده شده که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد یعنی ۳۰ هزار میلیارد ریال رشد داشته است.

به گزارش اصناف شهر، علی زند وکیلی در کارگاه آموزشی تخصصی روسا و کارشناسان اشتغال و کارآفرینی آذربایجان‌شرقی، گفت: عملکرد ما باید مردم را یک گام به سمت هدف نزدیک کند.

وی، هدف و برنامه‌های سفرهای استانی را تبیین برنامه‌های معاونت اشتغال وزارت تعاون و محور اصلی برنامه‌ها را بر پایه مرکز ملی پایش اشتغال عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت، گفت: محور اصلی این برنامه‌ها بر پایه برنامه‌های مرکز ملی پایش کشور است که شامل بخش‌های رصد اشتغال‌های ایجادی کشور، نظارت اجرایی، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی ذیل زیست بوم ملی اشتغال کشور می‌شود.

زندوکیلی، گزارشی از سامانه رصد اشتغال بر اساس درصد پیشرفت، تعداد ثبت و نتایج نظارت‌های سامانه ملی رصد اشتغال بر اساس درصد صحت اپراتور را ارائه کرد.

مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های اجرایی دبیرخانه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی پیرامون تحقق اشتغال پیش بینی شده با اولویت بخشی به فعالیت‌های پشتیبانی، گفت: سال گذشته سهم مشاغل خانگی از یک میلیون شغل ایجادی در کشور ۱۰ درصد یعنی به میزان ۱۰۳ هزار شغل بود و در سالجاری با ۱۵ درصد افزایش ۱۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس نمودار تطبیقی صدور مجوز طی سال‌های ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه سالجاری به ترتیب در سال ۱۴۰۰ به تعداد ۱۸ هزار و۷۵۴ مجوز صادر گردیده و این میزان در سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۱۳ هزار و ۱۵۱ مجوز و از ابتدای فروردین ماه تا پایان مهر ماه سال جاری به تعداد ۱۲۹ هزار و ۷۳۲ مجوز رسیده است.

مشاور معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیان اهم برنامه‌های اجرایی دفتر نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار پرداخت و اهم کارها در این بخش محور اصلی برنامه‌های دفتر توسعه، جایگاه دفتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی داخلی در بازار کار، هوشمندسازی فرایند خدمات کاریابی و اشتغال و ساماندهی دفاتر کاریابی‌های خارجی و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی عنوان کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجرایی اداره کل اشتغال اتباع خارجی، گفت: پیرامون ساماندهی اشتغال اتباع خارجی، نیازسنجی ظرفیت‌های اشتغال قابل تامین از اتباع خارجی و راستی آزمایی اطلاعات و هم‌چنین شناسایی اتباع خارجی غیر مجاز و برخورد با آن‌ها و ارائه خدمات غیر حضوری و الکترونیکی مهم‌ترین محورهای اداره کل اشتغال اتباع خارجی این معاونت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی دفتر سیاست گذاری و برنامه‌ریزی توسعه کارآفرینی و اشتغال با محوریت پایگاه‌های مردمی اشتغال آفرین، برنامه‌های ملی تقویت کسب و کار، معیشت مرز نشینان و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق مرزی همچنین طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشوق بیمه کارفرمایی، افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای سیاست‌های کلان اشتغال و با هدف مردمی شدن اشتغال، با استفاده از ظرفیت پایگاه مردمی سازی و تعاونی‌ها به‌عنوان مردمی ترین نهاد اقتصادی کشور گام‌های بلندی را برداشته است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.