تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
6

تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به بیش از ۲ میلیون تن رسید

  • کد خبر : 2270
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۹
تخلیه و بارگیری کالا در بنادر شرق هرمزگان به بیش از ۲ میلیون تن رسید

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه امسال ۲ میلیون و ۱۱۱ هزار و ۴۵۴ تن کالا در بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شد که این میزان در همسنجی با پارسال افزایش ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

به گزارش اصناف شهر، حمید رضا محمدحسینی تختی روز شنبه در تشریح عملکرد ۹ ماهه بنادر شرق هرمزگان افزود: بنادر شرق هرمزگان قطب اصلی صادرات محصولات کشاورزی، میوه و تره بار در کشور هستند که در مدت یادشده یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ تن کالای غیرنفتی صادر شد که افزایشی ۱۸ درصدی نسبت به همسنجی با سال قبل داشته است.
وی با تاکید بر اینکه بندر شهید باهنر از پایانه های دریایی مناسبی در راهگذار ترانزیت منطقه برای کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق برخوردار است، بیان داشت: موادکشاورزی، مصالح ساختمانی و آهن آلات از جمله کالاهایی است که از این بندر به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حوزه اقیانوس هند صادر می شود.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان همچنین از ترانزیت ۳۶ هزار و ۵۸۳ تن کالا خبر داد و گفت: باتوجه به موقعیت قرارگیری مناسب بنادر شرق استان به لحاظ بعد مسافت با کشورهای همسایه این مقدار نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.
عبور کالا از کشوری به کشور دیگر بدون پرداخت گمرکی و یا بخشی از جابه جایی مسافر و کالا بین مبدا و مقصد که مستلزم عبور از کشور ثالث باشد را ترانزیت می گویند.
بنادر شرق هرمزگان جز بنادر چند منظوره با کاربرد تجاری و مسافری، توان صادراتی انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی با کشتی های اقیانوس‌ پیما، لندینگ کرافت و موتور لنج های سنتی را دارا می باشد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.