تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
4

ترخیص کشنده‌ها از گمرکات کشور تا ماه آینده

  • کد خبر : 8233
  • ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
ترخیص کشنده‌ها از گمرکات کشور تا ماه آینده

رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن توضیح درباره تصمیمات جدید برای حل مشکل کشنده‌ها در گمرک، ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ماه آینده کار ترخیص کشنده‌ها انجام می‌شود.

به گزارش اصناف شهر، مهدی ضیغمی با اشاره به اینکه از اوایل سال گذشته متولی واردات کشنده راهداری بود، اما بعد به وزارت صمت منتقل شد، گفت: بعد از این تغییرات و همچنین پیش آمدن بحث‌های مربوط به اسقاط، سردرگمی‌هایی برای صاحبان کالا ایجاد شد و باعث شد تعداد قابل توجهی کشنده وارد گمرکات کشور شود که فاقد ثبت سفارش بود یا اگر هم ثبت سفارش داشتند در اصلاح آن دچار چالش شدند.

وی با بیان اینکه ۲۵ مرداد ماه مصوبه‌ای مبنی بر اینکه وزارت صمت، بانک مرکزی و گمرک حداکثر همکاری برای ثبت سفارش و ترخیص کشنده‌های دارای استانداردهای لازم را انجام دهند تصویب شد، تصریح کرد: بر این اساس با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صمت و با همکاری بانک مرکزی و گمرک امکان ثبت سفارش طی چند روز آینده برای کشنده‌ها فراهم می‌شود و افرادی که دارای قبض انبار هستند می‌توانند برای ثبت سفارش یا اصلاح آن اقدام کنند.

همچنین به گفته وی این افراد از سقف و سابقه‌های اعتباری هم معاف شدند که بتوانند به راحتی کالا را ثبت کنند. در گام بعدی با همکاری راهداری ثبت سفارش مورد تایید قرار خواهد گرفت و با توجه به توافق با بانک مرکزی از محل صادرات غیر به آن ارز تخصیص داده می‌شود و در اولویت کاری گمرک برای ترخیص نیز قرار خواهند گرفت.

ضیغمی ابراز امیدواری کرد که با این برنامه‌ریزی‌ها تا ماه آینده کار ترخیص کشنده‌ها انجام شود. در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ کشنده در گمرک قرار دارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8233

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.