تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
1

تسریع در روند اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده

  • کد خبر : 9237
  • ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
تسریع در روند اجرای طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده

مهدی حیدری در جلسه کمیسیون فنی عمرانی و حمل و نقل و ترافیک شورا افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می‌شوند و اکنون صدها دستگاه تاکسی در همدان به سن فرسودگی رسیده‌اند که باید هر چه سریع‌تر نوسازی شوند.

به گزارش اصناف شهر، حیدری با اشاره به به تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۸ قانون هوای پاک، مصوب ۱۸ مرداد ۹۶ مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: طبق این مصوبه دولت موظف است که از محل صرفه جویی حاصل از بهبود و مدیریت سوخت ناشی از اجرای این قانون، ساز و کار و تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با باز پرداخت ۱۰ ساله را فراهم کند بر این اساس ما از دولت درخواست داریم تا با حمایت‌های به موقع خود، روند نوسازی ناوگان فرسوده را تسریع بخشد.

وی در زمینه تأمین تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: شهرداری همدان برای اعطای وام مورد نیاز به رانندگان تاکسی از محل منابع شهرداری در بانک عامل نسبت به ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با مشارکت خود تاکسیرانان با سود ۴ درصد اقدام کرده است که بر این اساس رانندگان با حمایت مدیریت شهر و کمک دولت فرایند نوسازی را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان با بیان اینکه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تحویل خودروهای «سمند سورن پلاس دوگانه سوز» انجام می‌شود، اظهار داشت: شهرداری باید با توجه به مصوبه شورا شرایط لازم را فراهم کند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر تا پایان سال جاری فرایند نوسازی تاکسی‌های فرسود را با اولویت خودروی فرسوده پیکان انجام دهیم چرا که در صورت طولانی شدن فرایند نوسازی احتمال افزایش قیمت خودرو در سال آینده وجود دارد که در این صورت رانندگان تاکسی توان مالی برای تهیه خودرو با قیمت‌های جدید را نخواهند داشت.

حیدری همچنین به بالا بودن قیمت خودروهای ون برای نوسازی گفت: لازم است شرایط نوسازی تاکسی‌های ون را با تسهیلات ارزان قیمت آسان‌تر کنیم چرا که مالکان این تاکسی‌ها توان مالی برای نوسازی خودروهای خود با قیمت کنونی را ندارند.

حیدری همچنین پیشنهاد داد: برای جایگزینی ون‌های فرسوده، نیز در صورتی که رانندگان ون ها متقاضی باشند می‌توانند از خودرو «سمند سورن پلاس دوگانه سوز» بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.