تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

تشکیل کمیته پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی

  • کد خبر : 7062
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
تشکیل کمیته پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی

رئیس اتاق اصناف ایران از تشکیل کمیته پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی خبر داد و هم‌افزایی کسب و کارهای سنتی و آنلاین و تقویت منابع مالی پایدار اتحادیه‌ها را از جمله درخواست‌های اصناف بری تغییر قانون عنوان کرد.

به گزارش اصناف شهر، حسین طاهر محمدی درباره اصلاحات مد نظر اتاق اصناف درباره قانون نظام صنفی، اظهار کرد: اخیرا کمیته پیگیری اصلاح قانون نظام صنفی تشکیل شده تا با نظرخواهی اعضای نمایندگان اتاق ایران در این رابطه جمع بندی شود.

به گفته وی، یکی از موضوعاتی که برای اصلاح مد نظر بوده، بحث تغییر سرعت فرهنگ خرید و فروش یا تغییرات دنیای مدرنیته و کسب و کارهای سنتی است. کسب و کارهای نوین و آنلاین باید با کسب و کارهای سنتی هم‌افزایی داشته باشند و هر دو رشد کنند. نباید بین این دو بخش افتراق و فاصله ایجاد شود.

طاهر محمدی با بیان اینکه ورود روش‌های نوین به کسب و کارها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: یکی دیگر از موارد اصلاح قانون نظام صنفی مربوط به محدودیت حضور اعضای هیئت مدیره‌ها در اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف است. این موضوع قبلاً هم در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و نقطه نظرات مختلفی روی آن است، اما هنوز در مرحله کارشناسی بوده و به تصمیم نهایی نرسیده است‌.

رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه تقویت منابع مالی پایدار اتحادیه‌ها از موارد دیگر اصلاح قانون است، تصریح کرد: باید برای اتحادیه‌ها منابع مالی پایدار و مستمر دیده شود. برای سایر بخش‌های خصوصی منابع مالی خوب دیده شده و درخواست اصناف این است که بر اساس همان الگوها برای اتاق‌های اصناف منابع مالی دیده شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7062

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.