تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

توجه به توانمندسازی زنان روستایی و عشایری/ سهم ۳۵ درصدی عشایر در تولید صنایع دستی

  • کد خبر : 8455
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
توجه به توانمندسازی زنان روستایی و عشایری/ سهم ۳۵ درصدی عشایر در تولید صنایع دستی

رئیس سازمان امور عشایر گفت: اگر بخواهیم تحولی در مناطق روستایی و عشایری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم باید به توسعه و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری توجه کنیم.

به گزارش اصناف شهر، سیاوش احمدی میرقائد در هفتمین همایش ملی بزرگداشت روز جهانی زنان روستایی با بیان اینکه روز زنان روستایی و عشایری روز بسیار مهمی در راستای تقدیر و تشکر از زحمات ۵۰ درصد از افراد این جامعه است، گفت: زنان روستایی و عشایری نقش و جایگاه مهمی در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارند و محور توسعه هستند.

وی ادامه داد:نقش این زنان در خانواده‌های روستایی و عشایری نیز محوری است. مدیریت اقتصادی خانواده بر عهده آنان است و امور زندگی را نیز مدیریت می‌کنند. به همین جهت اگر بخواهیم تحولی در مناطق روستایی و عشایری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داشته باشیم باید به توسعه و توانمندسازی زنان روستایی و عشایری توجه کنیم.

رئیس سازمان امور عشایر در ادامه به نقش زنان عشایری در تاریخ و اقتصاد گفت:زنان عشایر نقش و جایگاه مهمی در تاریخ داشتند و بسیاری از افراد مهم را در دامان خود پروراندند. همچنین این زنان در طرح های توسعه گردشگری، توسعه گیاهان دارویی و صنایع دستی نیز می‌توانند اثرگذاری و نقش مهمی داشته باشند.

وی در پایان گفت: ۳۵درصد صنایع دستی توسط عشایر تولید می‌شود که ۹۵ درصد آن توسط زنان انجام می‌شود. بخشی از این صنایع دستی صادر می شود و ارز آوری برای کشور دارد.

رئیس سازمان امور عشایر در پایان گفت:علی رغم تمام توانمندی های زنان عشایری و روستایی متاسفانه کمتر برنامه مدونی که بتواند اثرگذاری پایداری در حوزه زنان روستایی و عشایری بگذارد، تدوین شده است. اگر چه اقداماتی انجام شده اما جای کار زیاد است و باید بیشتر به حوزه زنان توجه شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8455

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.