تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3

تولید شیشه یکپارچه ۳۷ متری برای اولین بار در دنیا توسط شرکت شیشه قزوین

  • کد خبر : 6867
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
تولید شیشه یکپارچه ۳۷ متری برای اولین بار در دنیا توسط شرکت شیشه قزوین

شرکت شیشه قزوین یکی از باسابقه ترین واحدهای صنعتی استان قزوین است که اولین محصول تولیدی خود را در سال ۱۳۴۷ روانه بازار کرد.

به گزارش اصناف شهر، برای نخستین بار جام شیشه ای به طول ۳۷ متر و با قطر ۵۲ میلی متر در این کارخانه تولید و به ثبت جهانی رسید.

از جمله کاربرد های این جام شیشه ای تولید بلوک ها و آجرهای شیشه ای در ابعاد ۲۰ در ۱۰ سانتی متر است.

کاربرد این بلوک های شیشه ای در صنعت ساختمانی به ویژه جهت ساخت دیوارهای شیشه ای، نمای ساختمان و پارتیشن به چشم می خورد.

از آنجایی که این بلوک های شیشه ای زیبایی منحصر به فردی را به ساختمان ها و دیوارهای شیشه ای می دهند مورد استقبال جمع کثیری از صنعتگران ساختمانی قرار گرفته و کشورهای مختلفی را به تولید این محصول سوق می دهد.

کشورهای اروپایی و عربی حاشیه خلیج فارس از جمله داوطلبین خرید این بلوک های شیشه ای قطور و مستحکم هستند.

محمود نجدت معاون بهره برداری شرکت شیشه قزوین در حاشیه رونمایی از بزرگترین و قطور ترین جام شیشه ای دنیا به طول ۳۷ متر و به قطر ۵۲ میلی متر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با تصویب و دستور اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل مجموعه کارخانجات شیشه قزوین و با انجام کار شبانه‌روزی تیمی از مهندسان و کارشناسان این مجموعه و با استفاده از ماشین‌آلات و خطوط تولید موجود در شرکت ساخت این جام شیشه ای تحقق یافت.

وی ادامه داد: تمام مراحل تامین مواد اولیه تولید این بلوک ها شیشه ای در داخل مجموعه کارخانجات کارخانه شیشه قزوین تهیه و به دست مهندسین و کارگران این مجموعه تولید می شود.

نجدت خاطر نشان کرد: هر ۶ وجه محصول نهایی پس از تولید با بروز ترین دستگاه های موجود در دنیا برش و با ماشین‌آلات خاص پولیش کاری شده و به بازار روانه می شود.

وی اضافه کرد: پیش بینی مدیران و متخصصین کارخانه شیشه قزوین تولید روزانه بالغ بر ۲۰۰ تن بلوک و آجر شیشه ای با قطر ۵۲ میلی متر است که به بازار های هدف ارسال خواهد شد.

مشاور مدیرعامل شرکت شیشه قزوین یادآور شد: کارخانه شیشه قزوین نسبت به تولید شیشه ۲ الی ۴/۷ میلی متری جهت استفاده دو مجموعه خودروسازی بزرگ کشور (ایرانخودرو و سایپا) و با نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت می پردازد.

عضو مجمع کارآفرینان ایران در ادامه ضمن اشاره به تولید شیشه یکپارچه ۳۷ متری برای اولین بار در دنیا، بیان کرد: ضخامت این جام شیشه ای به ۵۰ میلی متر و طول آن به ۳۷ متر و ۱۰ سانتی‌متر و عرض یک متر و ۶۰ سانتی‌متر می رسد و وزن آن ۷۶۰۰ کیلوگرم می باشد.

نجدت اضافه کرد: این جام شیشه ای به وزن هفت تن و ۴۲۰ کیلوگرم برای اولین بار در کارخانه شیشه قزوین تولید شده که رکورد دنیا را جابه جا کرده است.

معاون بهره برداری شرکت شیشه قزوین در پایان اظهار کرد: تمام مواد اولیه این جام شیشه ای اعم از آهک، سیلیس، سولفات سدیم و … در داخل کشور و توسط متخصصین ایرانی تهیه و تولید شده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.