تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
2

تولید طلای سفید به ۶۰ هزار تن می‌رسد

  • کد خبر : 8050
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
تولید طلای سفید به ۶۰ هزار تن می‌رسد

مدیرعامل صندوق پنبه گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود که ۲۰۰ هزار تن وش پنبه برداشت شود که از این میزان ۶۰ هزار تن پنبه استحصال خواهد شد.

به گزارش اصناف شهر، آقای محمد حسین کاویانی گفت: بنابر آمار وزارت جهاد کشاورزی برنامه ابلاغی سطح زیرکشت پنبه ۱۰۷ هزار هکتار بوده که ۱۰۲ هزار هکتار آن انجام شده است، در حالیکه براساس اطلاعات و بررسی های صورت گرفته از استان ها، سطح زیرکشت ۸۰ هزار هکتار است که با احتساب برداشت ۲هزار و ۵۰۰ کیلو از هر هکتار، ۲۰۰ هزار تن وش برداشت می‌شود که ۶۰ هزارتن الیاف پنبه از آن بدست می آید.

او نیاز سالانه صنایع نساجی را ۱۸۰ هزار هکتار کشت پنبه اعلام کرد و افزود: بنابر آمار در ۴ ماهه امسال ۴۵ هزار تن پنبه وارد شده است.

کاویانی قیمت هرک یلو پنبه در بازارهای جهانی را ۲ دلار و ۱۰ سنت اعلام کرد و گفت: اکنون واردکنندگان هر کیلو پنبه را بدلیل افزایش تولید پنبه جهانی و رقابت در بازار ۱ دلار و ۹۷ سنت خریداری می کنند. همچنین هرک یلو وش با نرخ ۳۰ هزار تومان و تخم پنبه ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان خریداری می کنند.

مدیرعامل صندوق پنبه با بیان اینکه پتانسیل خودکفایی پنبه در داخل وجود دارد، گفت: در سنوات گذشته سطح زیرکشت پنبه استان گلستان ۱۸۰ هزار هکتار بود، اما امسال از ۱۲ هزار هکتار بیشتر نیست چراکه به سبب پایین بودن نرخ کشت پنبه مقرون به صرفه نیست؛ بنابراین حفظ سیاست های تشویقی دولت به منظور ایجاد رقابت در بازارهای جهانی در رسیدن به خودکفایی تاثیر بسزایی دارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8050

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.