تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

تولید گوشت مرغ به ۲۴۰ هزار تن در ماه می‌رسد

  • کد خبر : 7662
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
تولید گوشت مرغ به ۲۴۰ هزار تن در ماه می‌رسد

علی ابراهیمی سرپرست اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در برنامه گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: روند جوجه‌ریزی از خردادماه رو به افزایش بود و در تیرماه به ۱۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه رسید و همچنان شاهد افزایش تولید و عرضه مرغ در شهریور و مهر خواهیم بود.

به گزارش اصناف شهر، ابراهیمی گفت: پیش‌بینی می‌شود هر ماه حدود ۲۵۰ هزار تن مرغ تولید شود و اگر نهاده‌ها به موقع تأمین شود، با توجه به وزن‌گیری جوجه‌ها به ۲۴۰ تا ۲۶۰ هزار تن در ماه خواهیم رسید.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در مورد مصرف داخلی مرغ گفت: البته آمار دقیقی وجود ندارد، اما حدودا ۲۰۰ هزار تن در ماه مصرف مرغ است که بیش از این تولید انجام می‌شود و نگرانی ما این است که تولید بیش از مصرف باشد و بازار کشش نداشته باشد و قیمت مرغ از هزینه تمام شده آن کمتر شود.

وی ادامه داد: اگر قیمت مرغ از هزینه کمتر شود، بر روی جوجه‌ریزی ماه‌های بعد تأثیر منفی می‌گذارد، بنابراین باید صادرات مرغ و افزایش ذخایر فراهم شود.

ابراهیمی اظهار داشت: وقتی یک مرغدار برنامه پرورش جوجه را طراحی می‌کند، بعد از آن باید ذرت، سویا و مکمل‌های غذایی به موقع تأمین شود. ما در حال حاضر با مشکل تأمین سویا مواجه هستیم. برخی واردکنندگان از دو ماه قبل از مرغدار پول گرفته‌اند، اما در تحویل سویا تأخیر داشتند که البته آن هم مشکلات اداری و تأمین ارز پیش آمده، اما انتظار می‌رود کالایی که در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود، به منزله این است که کارهای گمرکی و اداری آن انجام شده است.

سرپرست اتحادیه سراسری مرغ گوشتی در مورد قیمت مرغ زنده گفت: مرغ زنده را بین ۵۲ تا ۵۸ هزار تومان خریداری می‌کنند، البته مرغ‌های با وزن بالا را با قیمت بالاتر و وزن پایین را با قیمت کمتر پیشنهاد می‌دهند. بعد از مرغ زنده تغییراتی در قیمت صورت می‌گیرد و درصدی افت دارد که به قیمت گوشت مرغ اضافه می‌شود.

در این برنامه سید احمد مقدسی رئیس هیأت مدیره انجمن صنعتی گاوداران هم گفت: یکی از مشکلات دامداران تأمین کنجاله است که هنوز هم این مشکل وجود دارد، گرچه قول داده‌اند اما رفع نشده است.

به گفته مقدسی، در کنار کنجاله سویا می‌توان از کلزا و آفتابگردان هم استفاده کرد تا تولید دخلی آسیب نبیند.

رئیس اتحادیه گاوداران صنعتی گفت: هر تغییری که در صنعت دام سنگین اتفاق افتد،‌ برای جبران آن دو تا سه سال زمان طول می‌کشد و ما در دو سال قبل گفتیم به داد دامداران برسید اما کسی توجه نکرد و تولیدکننده آسیب دید.

* افزایش ۶ برابری نیاز سرمایه در گردش دامدار با حذف ارز ترجیحی

مقدسی در مورد مهمترین مشکل دامداران گفت: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومان قطع شد، هزینه سرمایه در گردش شش برابر شد؛ یعنی نیاز به نقدینگی در تولید چندین برابر افزایش یافت. بخشی از دام‌ها از بین رفت. اگر دولت کمک نکند، جامعه از نظر مصرف شیر و لبنیات و گوشت دچار مشکل می‌شود و در آن مو قع نمی‌توان آن را حل کرد، بنابراین باید تولید شیر و گوشت در جامعه از یک امنیت و ثبات برخوردار شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7662

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.