تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
6

تکلیف نرخ خوراک روشن شد / فرمول سال ۹۴ مبنای محاسبه است

  • کد خبر : 7830
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱
تکلیف نرخ خوراک روشن شد / فرمول سال ۹۴ مبنای محاسبه است

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: در مصوبه نهایی بر اساس فرمولی که از سال ۹۴ نرخ خوراک تعیین تکلیف می‌شد به همان فرمول برگشت و با سقف قیمت گاز صادراتی ایران محاسبه خواهد شد و این مصوبه تا پایان برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجراست.

به گزارش اصناف شهر، سید احسان خاندوزی در نشست خبری خود در حاشیه نمایشگاه «روایت خدمت» که به‌مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه سال جاری دولت مکلف شده حدود ۲۷۵ هزار میلیارد تومان دولت مکلف شده بود از محل فروش داخلی گاز درآمد کسب کند، تحقق این عدد نیازمند قیمت‌هایی شبیه مصوبه نرخ هفت هزار تومانی خوراک که در خردادماه تصویب شد، بود.

وی افزود: این مصوبه از دو جهت از نظر هیئت تطبیق مقررات با ایراد مواجه شد، مهر محرمانه‌ای به اشتباه بر این مصوبه ایراد شده بود و همچنین زمان اجرای آن به جای ابتدای فروردین از پایان خردادماه در نظر گرفته شده بود.

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: هیئت دولت این دو ایراد را مرتفع کرد و با هدف اینکه نشان دهد چشم‌انداز با ثبات سودآوری و سرمایه‌گذاری صنایع بیش از تأمین بودجه اهمیت دارد، در مصوبه پیشین تجدید نظر کرد.

خاندوزی تصریح کرد: در مصوبه نهایی بر اساس فرمولی که از سال ۹۴ نرخ خوراک تعیین تکلیف می‌شد به همان فرمول برگشت و با سقف قیمت گاز صادراتی ایران محاسبه خواه، شد همچنین برای اینکه گامی در جهت پیش بینی پذیری آینده برداشته شود و هر ماه در معرض گفت‌وگوهای مجدد قرار نکنیم، این مصوبه تا پایان برنامه هفتم توسعه لازم‌الاجراست.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7830

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.