تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
3

حل مشکل سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

  • کد خبر : 8270
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
حل مشکل سهمیه بیمه کارگران ساختمانی

عناوین مهم‌ترین خبرهای حوزه اشتغال و تعاون در هفته جاری به فعال شدن ۵۴۰۰ بنگاه راکد اقتصادی، احتمال برگزاری نشست شورای عالی کار در هفته آینده، تغییر مدیرعامل صندوق بازنشستگی و حل مشکل سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اختصاص داشت.

به گزارش اصناف شهر، در هفته‌ای که گذشت سید صولت مرتضوی‌ ـ وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از احیای ۵۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی برای ایجاد اشتغال به دستگاه‌های اجرایی اختصاص داده شده است.

وی ضمن اشاره به رشد اقتصادی ۶.۲ درصدی در بهار ۱۴۰۲ تصریح کرد: نرخ بیکاری کل کشور در بهار امسال به ۸.۲ رسید، در حالی که سال گذشته ۹ درصد بود و ما کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر را شاهد بودیم.

به گفته وزیر کار در دولت سیزدهم حوزه‌های مسکن، کشاورزی و خدمات به رونق و شکوفایی رسیده و رشد اقتصادی دو رقمی دور از انتظار نیست.

معاون روابط کار وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی نیز هرگونه بازنگری در خصوص مصوبه حداقل دستمزد کارگران را منوط به افزایش حقوق کارمندان در نیمه دوم سال دانست و با یادآوری مصوبه دستمزد سال ۱۴۰۲ اعلام کرد: در زمان تصویب حداقل دستمزد ۱۴۰۲ پیش‌بینی شد چنانچه در سال جاری حقوق کارمندان دولت در میانه سال افزایش پیدا کند، به همان میزان حداقل حقوق کارگران هم اضافه شود ولی هیچ خبری از افزایش حقوق کارمندان نیست و بر این اساس تصمیمی درباره حداقل دستمزد کارگران گرفته نشده است.

رعیتی فرد از احتمال برگزاری نشست شورای عالی کار در هفته آینده خبر داد و با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی برای ۵ دهک کم درآمد، کارگران را جزو دهک‌های ۳ تا ۵ کم‌درآمد دانست که می‌توانند از امتیازی که دولت در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در نظر گرفته استفاده کنند.

پیش‌بینی بسته‌های معیشتی و سبدهای کالایی توسط کارفرمایان به عنوان راهکاری برای افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری از سوی معاون وزیر کار عنوان شد.

رعیتی‌فرد با اشاره به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی اعلام کرد: نگاه دولت این است که همه کارگران ساختمانی بیمه شوند و امیدواریم مشکل سهمیه بیمه آنها در استان‌ها حل شود.

ثبت بیش از ۵۰۵ هزار فرصت شغلی جدید در سامانه ملی رصد اشتغال خبر دیگری بود که از سوی معاون اشتغال وزیر کار اعلام شد.

آن طور که محمود کریمی بیرانوند گفته درصد پیشرفت طرح ایجاد اشتغال در کشور تاکنون به ۴۷ درصد رسیده و ۵۰۵ هزار و ۷۳۲ فرصت شغلی جدید توسط همه دستگاه‌های ایجاد اشتغال در سامانه ثبت شده است.

وی سامانه رصد اشتغال را تنها مرجع اعلام آمار در وزارت کار عنوان کرد و از انتشار گزارش تفصیلی ۶ ماهه ایجاد اشتغال در سامانه رصد خبر داد.

این هفته مهدی مسکنی ـ معاون تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی – از تعهد ساخت۴۰۰ هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در قالب طرح جهش مسکن خبر داد و گفت: تعاونی‌ها مسکن را بر اساس قیمت تمام شده تحویل متقاضیان می‌دهند و مبنا ارزش روز نیست که این اصلی‌ترین تفاوت مدل ساخت تعاونی‌ها با مدل پیش فروش و سایر روش‌هاست.

وی از تشکیل تعاونی‌های جهش مسکن در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن در ساخت مشارکت داشته باشند.

تغییر اساسنامه تعاونی‌های جهش مسکن خبر دیگری بود که معاون وزیر تعاون اعلام کرد و گفت: تعاونی‌های بالای ۲۰۰۰ نفر عضو در قالب تعاونی‌های ۲۰ نفره ساماندهی می‌شوند.

خبر دیگر هفته به تغییر مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص داشت.سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حکمی مهدی مسکنی ـ معاون امور تعاون خود را با حفظ سمت به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری منصوب کرد.پیش از وی نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.