تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

خبر فوری دولت از قیمت بنزین

  • کد خبر : 7737
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
خبر فوری دولت از قیمت بنزین

احسان صالحی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در سلسله نشست‌های تخصصی هجدهمین جشنواره شهید رجایی با موضوع بررسی دستگاه‌های اجرایی از نظر اطلاع رسانی، درباره موضوع بنزین گفت: دشمنان برای قیمت بنزین هدف گذاری ویژه‌ای دارند چون کشور یک بار از این موضوع آسیب دیده است.

به گزارش اصناف شهر، سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت نیز گفت: دچار وارونگی افکار عمومی شده‌ایم به این معنا که افکار عمومی بر اثر اتفاقات سال ۹۸ در مقابل اظهارات مسئولان در حوزه بنزین می‌ایستند ضمن اینکه برخی افراد مانند برخی نمایندگان مجلس هم ناخواسته در آتش موضوع بنزین می‌دمند که نمونه آن اظهار نظر یک نماینده مجلس در دو هفته قبل بود.

صالحی اظهار داشت: اطلاع رسانی دولت مردمی باید از جنس مفاهمه باشد رئیس جمهور هم مرتباً بر پاسخگویی شفاف به مردم تاکید دارد مثلاً در خصوص موضوع بنزین وزیر نفت باید به پمپ بنزین‌ها برود و مستقیماً با مردم صحبت کند اگرچه اکنون به دلیل افزایش مصرف بنزین در این خصوص مشکل داریم اما باید مسئولان وزارت نفت به مردم توضیح بدهند که علت صف‌های پمپ بنزین افزایش مصرف است.

وی یادآورشد: جواد اوجی وزیر نفت هم امروز در جلسه اعلام کرد که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین تا پایان سال نداریم.

صالحی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت تاکید کرد: اطلاع رسانی به همه بخش‌های دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌شود و صرفاً محدود به روابط عمومی هر دستگاه نیست.

در ادامه نادری مدیرعامل ایرنا یادآور شد: یک بار با مردم در حوزه بنزین کار غیر شفاف انجام شد که این موضوع جبران نمی‌شود مگر با رفتار صادقانه؛ باید به مردم توضیح داده شود که قرار نیست تا ۱۰ سال آینده قیمت بنزین ثابت بماند.

وی اضافه کرد: چرا مردم می‌پذیرند که قیمت آب معدنی به قیمت واقعی برسد؟ برای بنزین هم باید این موضوع پذیرفته شود و شفاف به مردم گفته شود که آیا قرار است این اتفاق بیفتد یا خیر؟ اگر هم قرار نیست افزایش قیمت بنزین داشته باشیم باید صادقانه اعلام شود.

نادری با اشاره به اینکه بهتر است راهبرد خود در موضوع بنزین را تغییر دهیم، گفت: این اصل لایتغیر نیست که مرتباً گفته شود قیمت بنزین قرار است تغییر نکند؛ اینکه برای مصرف بنزین سقف گذاشته شد باید به مردم توضیح داده می‌شد که این کار به علت افزایش مصرف ۶۰ تا ۷۰ درصدی بود.

وی اضافه کرد: در کشور ما رسانه تبدیل به صنعت به معنای کلان آن نشده و گردش مالی بزرگی ندارد و نمی‌تواند نخبگان را جذب کند چون نگاه ما به رسانه پسینی است و آن را در عرض سایر مدیریت‌های کشور نمی‌بینیم.

نادری خاطرنشان کرد: با این حال به نظر من وزن دهی به بخش اطلاع رسانی در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی به اصلاح ذهنیت جامعه و مدیران و نیز مقابله با جنگ شناختی رسانه‌های دشمن علیه کشور، کمک می‌کند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.