تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
6

خرید تضمینی گندم ۲۴ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 7233
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
خرید تضمینی گندم ۲۴ درصد افزایش یافت

آقای عطااله هاشمی گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تا روز گذشته ۶ میلیون و ۷۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد افزایش داشته است.

به گزارش اصناف شهر، هاشمی از پرداخت ۵۶ درصد مطالبات گندمکاران خبر داد و افزود: برمبنای نرخ ۱۵ هزارتومانی خرید تضمینی گندم، ۵۶ تا ۵۷ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شد و در برخی استان‌ها که علی الحساب با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شد، مابقی در حساب هایشان واریز می‌شود.

همچنین کشاورزان بدانند که برخی شایعات مبنی بر خرید گندم با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ یا ۱۳ هزارتومان واقعیت ندارد.

هاشمی ادامه داد: بنیاد ملی گندمکاران از ماه‌ها قبل پیگیر اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم است و اکنون دنبال این موضوع هستیم که تجدیدنظر در نرخ صورت بگیرد چراکه با توجه به هزینه‌های تولید نرخ منطقی خرید تضمینی هرکیلو گندم ۱۷ هزارتومان است.

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، بنابر وعده مدیرعامل بازرگانی دولتی امیدواریم با تخصیص اعتبار، مابقی مطالبات گندمکاران هفته آینده واریز شود.

او با بیان اینکه تولید گندم در سال زراعی فعلی به بالای ۱۲ میلیون تن می‌رسد، گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید تضمینی گندم با اصلاح قیمت خرید و پرداخت به موقع مطالبات به بالای ۸ میلیون تن برسد که این امر بیانگر شاخص مطلوب تولید و رشد خرید نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7233

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.