تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

دولت به دنبال عادلانه سازی یارانه نان

  • کد خبر : 7301
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
دولت به دنبال عادلانه سازی یارانه نان

محمد جلال، مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان کشور گفت: دولت به دنبال عادلانه سازی این یارانه و توزیع مستقیم آن به مردم است و سامانه هوشمند یارانه آرد و نان، میزان آرد مورد نیاز هر منطقه، تخصیص آن، تبدیل آرد به نان و محاسبه میزان فروش را به صورت هوشمند محاسبه و تحلیل می‌کند.

به گزارش اصناف شهر، آقای جلال گفت: در فرایند فروش در صورتی که کارت خوان دچار مشکل شد فروش نان نباید متوقف شود و نانوایان باید در هر شرایطی نان را به مردم عرضه کنند.

وی اظهار داشت: در صورت بروز چنین مشکلی، نانوا‌ها هر روشی را که مد نظر دارند نان را به مردم عرصه کنند و با شماره تماس که روی کارتخوان است تماس بگیرند و زمان قطعی و خرابی را اعلام کنند.

جلال گفت: سامانه به صورت هوشمند عملکرد نانوایی در فروش نان را در همان ساعات و روز مشابه، محاسبه خواهد کرد و بر مبنای عملکرد قبلی آن روز، کمک هزینه نانوایان پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه میزان اختلال در کارت خوان‌ها عدد بالایی نیست گفت: به ازای هر ۱۵۰ روز کاری حدود ۶ ساعت اختلال ایجاد می‌شود.

وی اقتصاد نانوایان را مورد توجه و تاکید دولت خواند و گفت: آنچه در دولت مورد توجه جدی قرار گرفته اقتصاد نانوا است و رویکرد دولت حل مسائل اقتصادی نانوایان است.

مجری طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان کشور ادامه داد: برای ترمیم اقتصاد نانوایان معادل ۴۰ درصد قیمت نان فروخته شده از طریق کارتخوان‌های هوشمند، در پایان هر روز به عنوان کمک هزینه به حساب نانوایان واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه برای کمک به اقتصاد نانوایان تسهیلات بیمه‌ای و بانکی هم در نظر گرفته شده است افزود: نانوایان نان سنتی که نظام پخت آن تنوری و غیر مکانیزه و بر پایه نیروی انسانی است اجازه تعیین نرخ متفاوت تری خواهند داشت تا اقتصاد آن‌ها جبران شود.

وی گفت: بالاترین مرجع سیاست گذاری کارگروه آرد و نان استان است و فرمانداران اختیار ویرایش در میزان سهمیه ارد و نان و اختصاص نان به گروه‌های خاص از جمله هیات‌های مذهبی و بیمارستان را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به توزیع خمیرمایه با قیمت مناسب که از اقلام جدی هرینه‌های نانوایان است، مقرر شده است که خمیرمایه در سامانه یکپارچه توزیع آرد و در کنار آرد با نرخ مصوب توزیع شود تا بازار‌های واسطه‌ای حذف و هزینه‌های تولید نان کاهش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم در این نشست با بیان اینکه به لحاظ قیمت و کیفیت بهترین نوع نان در یزد پخت می‌شود گفت: حدود ۷۰ درصد نان یزد تنوری و به صورت سنتی پخت می‌شود.

محمد علی شاه حسینی افزود: مردم یزد نان را نعمت خدادادی می‌دانند که باید قداست آن حفظ شود و یزد دارای نانوایان باتجربه‌ای است که در سایر استان‌ها و حتی کشور‌های حوزه خلیج فارس فعالیت دارند.

اعضای شورای آرد و نان و روسای اتحادیه‌های نانوایان یزد نیز در این نشست مسایل و مشکلات فراروی نانوایان از جمله ساماندهی سهمیه آرد، مشکلات کارت خوان‌ها و بازنگری در قیمت نان را مطرح کردند.

بیش از یک هزار نانوایی در استان یزد فعالیت دارند که اغلب آن‌ها به دستگاه کارت خوان طرح توزیع یارانه آرد و نان مجهز هستند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7301

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.