تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 22 شوال 1445 Tuesday, 30 April , 2024
5

سقف وام مسکن در قالب اوراق ۲ برابر شد

  • کد خبر : 6829
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
سقف وام مسکن در قالب اوراق ۲ برابر شد

محمد رضا فرزین با اشاره به برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار در روز جاری، اظهار داشت: امروز در شورای پول و اعتبار مصوب کردیم سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل گواهی حق تقدم ۲ برابر شود.

به گزارش اصناف شهر، فرزین افزود: این عدد در شهر تهران انفرادی ۲۰۰ میلیون و زوجین ۴۰۰ میلیون بود که هر دو دوبرابر شد که ۲۰۰ میلیون تومان به ۴۰۰ میلیون تومان و ۴۰۰ میلیون تومان به ۸۰۰ میلیون تومان رسید و همچنین در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر از ۱۶۰ میلیون تومان و ۳۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ و ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: قبلا اوراق حق تقدم مسکن (تسه) برای بانک های تجاری و بانک مسکن بود اما تصمیم گرفته شد همه بانک ها امکان استفاده از اوراق تسه را داشته باشد و باتوجه به اینکه هزینه مسکن افزایش یافته، بتوانند قسمتی از هزینه تامین مسکن را بپردازند.

فرزین گفت: تصمیم دیگر اعضای شورای پول و اعتبار افزایش پوشش تعمیر و نوسازی واحدهای مسکونی که با تسهیلات جعاله در اختیار مردم قرار داده می شود. مبلغ آن ۸۰ میلیون تومان بود که به ۱۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مصوبه دیگر شورا اصلاح دستورالعمل وجوه اداره شده بود، افزود: وجوه اداره شده قرارداد مناسبی است که براساس آن افراد می‌توانند منابع را در اختیار بانک قرار دهند تا به افرادی که مدنظرشان است تسهیلات پرداخت شود.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به این روش در افزایش سهم تسهیلات خرد تاثیرگذار است و با اصلاح آیین نامه آن شرایط برای پرداخت تسهیلات به این روش تسهیل شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.