تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3

سهام عدالت قابل فروش می شود

  • کد خبر : 8854
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۶
سهام عدالت قابل فروش می شود

سهام عدالت طرحی مربوط به اواسط دهه هشتاد است که طی آن بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به مردم فروخته شد.

به گزارش اصناف شهر، حدود ۲۰ میلیون ایرانی سهام عدالت ندارند که از آنها به عنوان جاماندگان سهام عدالت یاد می شود. هر ساله سود سهام عدالت به دارندگان سهام پرداخت می شود که این سود در سال ۱۴۰۲ هنوز پرداخت نشده است.

ارزش سهام عدالت در سالهای اخیر افزایش قابل توجهی داشته است. در سالهای گذشته بحث آزادسازی سهام عدالت مطرح شد که عده ای سهام خود را فروختند.

به گفته رئیس اتاق تعاون ایران، سهام عدالت با برگزاری تدریجی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، تا شهریور سال آینده قابل معامله می‌شود.

بهمن عبداللهی در مورد آزادسازی سهام عدالت و باز شدن نمادهای شرکتهای سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت، اظهار داشت: شورای عالی بورس در یک سال و نیم گذشته بر روی سهام عدالت کار کرده و مصوبات زیادی داشته که آخرین آن مربوط به مردادماه سال جاری است که ما به عنوان اتاق تعاون ایران به آن اعتراض داشتیم که چرا شرکـت‌های تعاونی سهام عدالت نادیده گرفته شده است،‌در حالی که ابتدا قرار بود مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با حضور شرکت‌های سهام عدالت شهرستانی برگزار شود.

وی افزود: شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستانی به عنوان عضو شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به شمار می‌روند و باید در مجامع این شرکت‌ها حضور داشته باشند.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: از نظر ما سهامداران عدالت چه روش مستقیم و چه روش غیر مستقیم را انتخاب کرده باشند که در روش مستقیم ۲۰ میلیون نفر و در روش غیر مستقیم ۳۰ میلیون نفر هستند و همه اینها از اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستانی هستند. بنابراین اعضای مجمع استانی باید از بین شرکت‌‌های تعاونی شهرستانی تشکیل شود، لذا حضور دیگران را در مجامع استانی به رسمیت نمی‌شناسیم.

عبداللهی عنوان کرد:‌ این نقطه اختلاف ما با سایر اعضای شورای عالی بورس است و به خاطر همین مصوبه شورای عالی بورس در مردادماه را امضا نکردیم، چون به نظر ما خلاف مقررات و اسناد موجود است و از نظر ما شرکـت‌های سرمایه‌گذاری متشکل از شرکت‌های تعاونی شهرستانی عدالت هستند.

وی با اشاره به جلسه دو هفته قبل با رئیس سازمان بورس اظهار داشت: براساس توصیه‌ای که وزیر اقتصاد داشته‌اند، مجامع استانی سهام عدالت با حضور اعضای شرکت‌های تعاونی شهرستان برگزار می‌شود، مگر مواردی که صاحب سهم رأساً و یا از طریق وکالت در مجمع شرکت کند و قرار است در اولین جلسه شورای عالی بورس که هفته آینده برگزار می‌شود، موضوع مجامع استانی سهام عدالت بررسی شود.

رئیس اتاق تعاون ایران تأکید کرد: مجامع استانی سهام عدالت به تدریج تا شهریورماه سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و بعد از این مرحله به تدریج مدیریت و مالکیت سهام عدالت به مردم منتقل می‌شود.

عبداللهی در مورد بازشدن نمادهای سهام عدالت، گفت: این امر به شرط برگزاری مجامع استانی است، اما در این زمینه یک نگرانی وجود داشته است که سهامداران اقدام به فروش سهام کنند و از سهامداری خارج شوند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8854

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.