تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7

طرح نظارت و پايش توليد و عرضه کالاهاي اساسي کشاورزي آغاز شد

  • کد خبر : 1109
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۱۱
طرح نظارت و پايش توليد و عرضه کالاهاي اساسي کشاورزي آغاز شد

طرح نظارت و پايش توليد و عرضه کالاهاي اساسي کشاورزي که مسئوليت کل زنجيره آن در دولت سيزدهم به وزارت جهاد کشاورزي سپرده شده از امروز در کشور آغاز شد.

به گزارش نشریه الکترونیک اصناف شهریار سیدجواد ساداتي نژاد وزير جهاد کشاورزي درمراسم افتتاحيه طرح نظارت و پايش توليد و عرضه کالاهاي اساسي کشاورزي استان تهران اظهار داشت: با احياي قانون انتزاع در دولت قبل در عمل تغييراتي در اعطاي ابزار توزيع محصولات کشاورزي صورت نگرفت تا اين مهم در دولت سيزدهم محقق شد و کل زنجيره توليد محصولات کشاورزي از مزرعه تا سفره به مردم سپرده شد.

وي افزود: بر اين اساس وزارت صمت ۶۲۸ بازرس خود را به وزارت جهاد کشاورزي واگذار کرد که متشکل از بازرسان اتاق اصناف، نيروهاي بسيجي و وزارت صمت است و تيم هاي گشت نظارت هاي لازم بر گران فروشي را انجام ميدهند.

وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه روزانه ۳۵۰ تن کالاي اساسي در کشور توزيع مي شود گفت : توزيع هوشمند کليه کالاهاي اساسي در کنار مرغ و تخم مرغاز پايان هفته آغاز مي شود و در ميادين نيز به اندازه کفايت توزيع خواهد شد.

ساداتي نژاد با اشاره به روند توزيع هوشمند کالاهاي اساسي ادامه داد: بازرسي هوشمند در تهران و شهر هاي مختلف کشور آغاز شده است و کالاهاي اساسي را رايگان به درب منزل مردم مي رساند، همچنين از طريق روستا بازار و ساير اپلکيشن هاکالاهاي اساسي را به صورت مستقيم از محل توليد و مزرعه به دست مصرف کننده ميرسانيم.

وي تصريح کرد: در تامين نهاده هاي دامي هيچ مشکلي نداريم و بانک مرکزي براي تامين ارز و وزارت راه براي حمل و نقل همکاري خوبي داشته اند و جلسات قرارگاه امنيت غذايي همه روزه در همه استان هاي کشور از ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه تا ۸ صبح در جهاد کشاورزي استانها برگزار ميشود و مسائل بازار محصولات کشاورزي را رصد و برنامه ريزي ميکند.

وي اظهار داشت: همه محصولات کشاورزي به اندازه مناسب توليد و تامين شده است که اميداوريم بتوانيم به شکل منامناسبي اين محصولات را به دست مصرف کنندگان برسانيم.

در ادامه قاسم نوده فراهاني رئيس اتاق اصناف تهران اظهار داشت:بازرسي کالاهاي اساسي را اصناف سال هاي سال است که انجام ميدهد و بر روندعرضه و تقاضا بازار نظارت دارد ؛ البته برنامه وزارت جهاد کشاورزي براي عرضه مستقيم بسيار مهم و مناسب است، اميدوارم مستمر باشد.

فراهاني با اشاره به همکاري بسيج براي بازرسي اشاره داشت: در بازرسي ها احترام اصناف حفظ و تکريم ارباب رجوع و برخورد قانوني در بازرسي فراموش نشود هر چند که بايد با تخلفات برخورد داشت

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=1109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.