تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0

عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

  • کد خبر : 10246
  • ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۸
عدم توافق مزدی کارگران و کارفرمایان تا افطار

نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه بعد از افطار ادامه می یابد گفت: نمایندگان کارگران و کارفرمایان هنوز در زمینه عدد و رقم دستمزد به نقطه مشترکی نرسیده اند.

به گزارش اصناف شهر، علیرضا میرغفاری, نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به اینکه جلسه شورای عالی کار بعد از افطار ادامه دارد گفت: هنوز دیدگاه های جامعه کارگری و کارفرمایی به هم نزدیک نشده است,تأکید گروه کارگری این است که ابتدا هزینه سبد معیشت در نظر گرفته شود و سپس دستمزد تعیین شود.

میرغفاری بیان کرد: نمایندگان جامعه کارگری در سبد معیشتی تاکید دارد میانگین قیمت‌ها بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز آمار ایران و بر اساس بعد خانوار ۳٫۳ لحاظ شود، اما نمایندگان دولت و کارفرمایان اصرار دارند در این سبد باید حداقل‌ها در نظر گرفته شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود:پیشنهاد جامعه کارگری برای مزد ۱۴۰۳مبلغ ۲۲میلیون و ۸۰۰هزار تومان است که انتظار می‌رود دولت با ۷۵ درصد آن موافقت کند.

میرغفاری بیان کرد:‌طبق نرخ تورم ۴۲٫۵درصدی بهمن امسال، همچنین بر مبنای دهک چهارم و بعد خانوار ۳٫۳ (طبق سرشماری سال ۱۳۹۵) و نیز مطالعات انستیتو تغذیه ایران عدد سبد معیشتی مطلوب ۲۱میلیون و ۶۶۸هزار تومان به دست می‌آید، این عدد سبد معیشتی مطلوب بدون در نظر گرفتن تورم انتظاری سال ۱۴۰۳ است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=10246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.