تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
0

عرضه گوشت طیور در مهرماه ۵۵ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 8837
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۸
عرضه گوشت طیور در مهرماه ۵۵ درصد افزایش یافت

وزن گوشت عرضه‌ شده انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ماه جمعاً ۲۰۴ هزار و ۲۰۴ تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است. همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مهر ماه ۵۵ درصد مقدار عرضه انواع طیور افزایش داشته است.

به گزارش اصناف شهر، بر اساس گزارش مرکز آمار، گوشت مرغ با ۲۰۱ هزار و ۱۹۰ تن ۹۸٫۵ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌ شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با ۱۵۴۱ تن و سایر انواع طیور با ۱۴۷۳ تن، به‌ترتیب ۰٫۸ درصد و ۰٫۷ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ با ماه مشابه سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده افزایش ۵۵ درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ ۵۵ درصد، برای بوقلمون ۲۱ درصد و برای بلدرچین ۴۷ درصد افزایش، برای شترمرغ ۵۶ درصد کاهش و برای سایر انواع طیور ۸۰ درصد افزایش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مهر ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل (شهریور) در حدود ۲ درصد افزایش داشته است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8837

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.