تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
2

عوارض صادراتی کالاهای صنایع معدنی لغو شد

  • کد خبر : 3614
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
عوارض صادراتی کالاهای صنایع معدنی لغو شد

به دنبال آنکه ابتدای هفته جاری، مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد گمرکات کشور همچنان نسبت به اخذ عوارض صادراتی پلکانی در حوزه صنایع معدنی اقدام می‌کنند و این اقدام را غیرقانونی خواند، گمرک جمهوری اسلامی ایران، رسما لغو عوارض صادراتی را به کلیه واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی ابلاغ کرد.

به گزارش اصناف شهر، سیف‌الله امیری شنبه هفته جاری (۷ خردادماه) در نامه‌ای خطاب به سعید عباسپور (مدیرکل دفتر صادرات و واردات)، تاکید کرده است که مصوبه ستاد تنظیم بازار دولت در دریافت عوارض صادراتی پلکانی تا پایان اردیبهشت ماه اعتبار داشته و مصوبه‌ای مبنی بر تمدید آن ابلاغ نشده است؛ لذا هرگونه اقدام گمرک در خصوص اخذ عوارض صادراتی بعد از یکم خرداد ماه فاقد سند قانونی است. علیرغم این موضوع اما گمرکات هنوز نسبت به اخذ عوارض اقدام می‌کنند که خلاف مصوبه است.

به دنبال این موضوع، علی اکبر شامانی- مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران- در نامه‌ای به کلیه واحدهای ستادی و گمرکات اجرایی اعلام کرده است که مهلت موضوع اخذ عوارض صادراتی پلکانی از مواد معدنی و کالاهای صنایع معدنی، محصولات پتروشیمی و کشاورزی به پایان رسیده و هرگونه اخذ عوارض خلاف مصوبه تنظیم بازار است.

شایان ذکر است که اخذ عوارض صارداتی از مواداولیه معدنی و صنایع معدنی با انتقاد بسیار فعالان معدنی همراه شده بود؛ بر این اساس وزارت صمت طی دو مرحله اقدام به اصلاح و حذف عوارض صادراتی برخی مواد و محصولات معدنی کرده بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=3614

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.