تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
4

فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان گرانفروشی است/ بهبود روند تامین کنجاله سویا

  • کد خبر : 9226
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان گرانفروشی است/ بهبود روند تامین کنجاله سویا

دبیرانجمن جوجه یکروزه ضمن اشاره به اینکه فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان مورد تایید نیست و گرانفروشی است، درباره بهبود روند تامین کنجاله سویا توضیح داد: ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود داشته و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

به گزارش اصناف شهر، محمدرضا صدیق‌پور در پاسخ به چرایی افزایش قیمت جوجه یکروزه در بازار گفت: قیمت مصوب جوجه‌ یکروزه در ابتدای سال ۱۵ هزار و۹۰۰ تا ۱۶ هزار و۹۰۰ تومان تعیین شد. ولی این قیمت برای ابتدای سال بود و بعد از آن چند مرحله قیمت نهاده‌ها و ریزمغذی‌ها تغییر پیدا کرد.

وی ادامه داد: بر اساس توافق با اتحادیه سراسری مرغداران قیمت تمام شده جوجه یکروزه تولید داخل به طور متوسط ۲۰ هزار تومان است که ۲۰ درصد هم نوسان دارد. یعنی بسته به سن و نژاد ممکن است ۲۰ درصد کمتر یا بیشتر باشد.

دبیرانجمن جوجه یکروزه اضافه کرد: در حقیقت می‌توان گفت کف قیمت جوجه یکروزه ۱۶ هزار تومان و سقف آن ۲۴ هزار تومان است و فروش جوجه بیش از ۲۴ هزار تومان مورد تایید نیست و گرانفروشی است.

صدیق پور اضافه کرد: با توجه به تخصیص ارز ۲۸هزار و۵۰۰ تومانی برای واردات تخم‌ مرغ نطفه‌دار، قیمت جوجه حاصل از تخم‌مرغ نطفه‌دار وارداتی نیز ۱۸ هزار و۴۰۰ تومان تعیین شده که توزیع آن از کانال اتحادیه سراسری صورت می‌گیرد و آنها می‌توانند حداکثر با قیمت ۱۹ هزار تومان به واحدهای های پرورش مرغ گوشتی تحویل دهند.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام خواهد شد، گفت: بر اساس سیاست‌های وزارت جهادکشاورزی قرار است تا پایان سال هرماه حداقل ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه تولید شود تا کشور دچار کمبود در جوجه یکروزه و مرغ نشود.

به گفته وی پیش بینی می شود در تولید جوجه یکروزه دی ماه حدود ۱۷۰ میلیون تخم مرغ نطفه دار از محل تولید داخل و ۱۰ تا ۱۲ میلیون کسری تولید نیز از محل واردات تامین شود.

صدیق پور در پایان گفت: روند تامین کنجاله سویا بهبود یافته و ذرت به وفور در سامانه بازارگاه وجود دارد و از این جهت مشکلی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.