تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
4

قیمت‌های غیرواقعی در خرید ربع سکه بورسی/ آیا عده‌ای دنبال توقف کاهش قیمت سکه هستند

  • کد خبر : 5096
  • ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
قیمت‌های غیرواقعی در خرید ربع سکه بورسی/ آیا عده‌ای دنبال توقف کاهش قیمت سکه هستند
تعدادی از خریداران ربع سکه بورسی در دومین مرحله عرضه این سکه ها، قیمت‌های نجومی را پیشنهاد دادند‌ و سکه خریدند؛ گمان می‌رود این افراد برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت سکه، با درج قیمت‌های بالا به دنبال افزایش قیمت متوسط هستند.‌

فروش دومین مرحله ربع سکه در بورس کالا از روز سه شنبه هفته گذشته آغاز شده است.

در اولین مرحله که سه روز کاری معاملات انجام شد، تعداد ۵۰ هزار سکه با قیمت میانگین ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

اما در اولین روز مرحله دوم، تعداد ۴۵۴۵ ربع سکه با قیمت های مختلف به فروش رسیده است. نکته جالب ماجرا قیمت گذاری عحیب عده ای با قیمت ۱۴ میلیون تومان است. این عده با این قیمت خواسته‌اند ربع سکه خریداری کنند.

البته قیمت میانگین ربع سکه در این روز ۸ میلیون و ۸۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است. افرادی که به پایین ترین قیمت یعنی ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان پیشنهاد داده اند نیز توانسته اند سکه را خریداری کنند.

ماجرا وقتی جالب تر می شود که در روز دوم عرضه تعداد دیگری قیمت ۱۶ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۳۰۰ تومان را قیمت گذاری کرده اند. قیمت میانگین در این روز ۷ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۶۶۰ تومان بوده و کمترین قیمت که به وی نیز سکه تعلق گرفته است، ۷ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان بوده است.

در دومین روز مرحله دوم نیز ۱۷ هزار و ۴۰۰ ربع سکه به فروش رفته است.

در همین زمینه، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به این اتفاق اعلام کرده است: طبق اطلاعیه بانک مرکزی، عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به صورت گواهی سپرده ناپیوسته بوده و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به صورت «ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف» به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی و حذف دلالی است.

توضیحاتی که نشان می‌دهد افراد خود مجاز به انتخاب قیمت پیشنهادی برای خرید ربع‌سکه بوده‌اند و به نظر می‌رسد انگیزه این افراد برای خرید ربع‌سکه بورسی با قیمتی بالاتر از قیمت بازار آزاد چندان مشخص نیست و شاید با هدف برهم زدن تعادل بازار و جلوگیری از سقوط قیمت سکه و طلا صورت گرفته باشد امری که پیش از این و در سنوات قبل از سوی مافیای سکه اجرا می‌شد‌.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5096

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.