تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
4

قیمت سویا برای سالجاری ۳۰ هزار تومان پیشنهاد شده است

  • کد خبر : 7030
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۴
قیمت سویا برای سالجاری ۳۰ هزار تومان پیشنهاد شده است

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد ما برای قیمت سویا در سالجاری ۳۰ هزار تومان است که فعلا منتظر نظر شورای قیمت گذاری هستیم.

به گزارش اصناف شهر، رحمت اله نوروزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: گلستان ۱۶ محصول استراتژیک دارد و بنده با کشت چغندر قند که یک محصول پر آب طلب است موافق نیستم زیرا بستر کشت آن در خوزستان و خراسان وجود دارد و نیازی نیست که در این استان کشت شود.

وی با اشاره به قیمت گذاری برای برخی از محصولات، افزود: شورای قیمت گذاری متشکل از دو عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، دو کشاورز، دو عضو نظام مهندسی کشاورزی و بنیاد ملی گندم کاران است که سه ماه قبل از برداشت محصول باید قیمت محصولات را اعلام کند.

نوروزی با بیان اینکه همیشه قیمت سویا و کلزا که جزو محصولات مهم تلقی می شود دو برابر گندم بوده است، یادآور شد: سال گذشته سویا را با قیمت بالای ۲۳ هزار تومان خریداری کردند و پیشنهاد ما برای قیمت سویا در سالجاری ۳۰ هزار تومان است که فعلا منتظر نظر شورای قیمت گذاری هستیم.

وی اضافه کرد: افزایش قیمت گندم از پنج هزار و ۷۰۰ به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نتیجه تلاش های شورای قیمت گذاری بوده است‌.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: پیشنهاد ۱۹ هزار تومانی بنده در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با ۱۷ هزار تومان رای آورد و در نهایت شورای قیمت گذاری به ۱۵ هزار تومان رای داد.

وی افزود: در حال حاضر علی الحساب به ازای هر کیلوگرم گندم تحویلی به مراکز دولتی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به گندم کاران پرداخت شده است که به زودی مابقی طلب کشاورزان به حساب آنها واریز می شود.

نوروزی با اشاره به کشت جایگزین برای شالی در استان تصریح کرد: دولت فعلی برای اجرای سیاست الگوی کشت تلاش دارد و باید به تفکیک استان و شهرستان سند تنظیم و در نهایت سند جامع کشت تدوین شود.

وی تاکید کرد: اگر دولت این سیاست را به مرحله اجرا برساند یکی از اقدامات برجسته و مهم رقم خواهد خورد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.