تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
2

قیمت گوشت از اواسط آبان ماه به ثبات می‌رسد

  • کد خبر : 8198
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
قیمت گوشت از اواسط آبان ماه به ثبات می‌رسد

قائم مقام وزیر جهادکشاورزی ضمن اشاره به اینکه از امروز ۱۲ هزار تن کنجاله سویا روی سامانه بازارگاه بارگذاری می‌کنیم تا نیاز دامداران شیری برطرف شود، درباره وضعیت بازار گوشت توضیح داد: پیش‌بینی می‌کنیم از اواخر مهر و یا اواسط آبان ماه با عرضه مداوم گوشت وارداتی قیمت گوشت به ثبات برسد.

به گزارش اصناف شهر،
وی در ادامه اظهار کرد:از امروز دوشنبه ۱۲ هزار تن کنجاله سویا روی سامانه بازارگاه بارگذاری می‌کنیم تا نیاز دامداران شیری برطرف شود و کمبود و عدم ایفای تعهد واردکنندگان هم تا آخر مهر یا اوایل آبان برطرف می‌شود. چون از آنها تعهد گرفته‌ایم، حدود ۵۰۰ هزار تن کنجاله خشک وارد کنند و به دامداران تحویل دهند.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی افزود: برای تنظیم بازار گوشت قرمز روزانه ۱۵۰ تن گوشت وارداتی عرضه می‌شود که ۹۰ درصد آن از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حدود ۱۰ درصد آن یعنی ۱۵ تن از طریق میادین میوه و تره‌بار سطح شهر عرضه می‌شود. با عرضه مداوم گوشت وارداتی پیش‌بینی می‌کنیم تا اواخر مهرماه و یا اواسط آبان بازار گوشت به ثبات و به اندازه قیمت سال گذشته برسد. یعنی قیمت لاشه عمده‌فروشی کیلویی ۳۳۰ هزار تومان و برای خرده‌ فروش ۳۸۰ هزار تومان می‌رسد و در میان‌مدت نیز پرواربندی دام داخلی باید رونق بگیرد.

توقف روند رشد قیمت لاشه گرم گوسفندی

در ادامه ایوب فصاحت – مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار – گفت: روزانه نیاز میادین میوه و تره بار به گوشت قرمز تامین می‌شود و بر اساس برآوردی که از حوزه دام داریم روند رشد قیمت لاشه گرم گوسفندی متوقف شده ، اگر چه طی چند روز گذشته شکننده شده است. قیمت گوشت گوساله نیز طی یکی دو هفته اخیر ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان بالا رفته است. چون عمده گوشت وارداتی گوسفندی است و در میادین هم عرضه می‌شود در نتیجه در تنظیم بازار بسیار اثرگذار است. اما گوشت گوساله روند افزایشی دارد که اثر خود را روی گوشت گوسفندی نیز گذاشته است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار اضافه کرد: قیمت لاشه گوسفندی ۲۷۵ تا ۲۸۲ هزار تومان بسته به نوع آن در میادین عرضه می‌شود. لذا برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تامین بهتر و بیشتر باشد.

وی در ادامه با اشاره به قیمت گوشت در میادین گفت: قیمت لاشه گوسفندی در بازار آزاد حدود ۴۱۰ تا ۴۳۰ هزار تومان و در میادین با قیمت ۲۸۲ هزار تومان و حتی کمتر نیز عرضه می‌شود. قیمت گوشت گوساله اما از ۵۰۰ هزار تومان هم عبور کرده است. در میادین ۴۸۰ هزار تومان است، اما مشکل تامین داریم و باید قیمت را تغییر دهیم که با قول‌های داده شده احتمالاً این تامین به صورت مناسب صورت گیرد.

فصاحت همچنین افزود: وزارت جهاد تلاش می‌کند ذخایر استراتژیک را ترمیم کند و ماهانه حداقل ۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۱۰ هزار تن مرغ باید برای ذخایر فراهم شود تا بازار به تعادل برسد.

وی تصریح کرد: در کنجاله سویا باید روزانه ۱۲ هزار تن وارد شود تا نیاز دامداران به کنجاله تأمین شود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.