تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
6

مجموع صادرات دام عشایر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ راس رسید

  • کد خبر : 2289
  • ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰
مجموع صادرات دام عشایر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ راس رسید

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات، پشتیبانی امور دام، دام های قرنطینه را با نرخ ۷۴ هزار تومان خریداری می‌کند.

به گزارش اصناف شهر، فضل خرم گفت: با توجه به ممنوعیت و توقف صادرات دام زنده، پشتیبانی امور دام اعلام کرده که دام‌های قرنطینه تولیدکنندگان را خریداری می‌کند تا آنها مشمول زیان نشوند.

به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایری دامداران متحرک، پشتیبانی امور دام هر کیلو دام قرنطینه را با قیمت ۵۸ هزار و ۳۴۵ تومان به صورت نقدی و همچنین یک کیلو و ۷۰۰ گرم جو رایگان و یک کیلو و ۲۰۰ گرم جو با نرخ مصوب خریداری می‌کند که مجموع آن به ۷۴ تا ۷۵ هزار تومان می‌رسد.

براساس دستور العمل ابلاغی دولت در آبان مقرر شد که ۳۰۰ هزار راس دام غیرمولد به منظور حمایت از دامداران صادر شود که تا قبل از اعلام ممنوعیت مجموع آن به حدود ۵۰ هزار راس رسیده است.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی عشایر دامداران متحرک گفت: بنابر مصوبه دولت قرار بود که ۱۰۰ هزار راس دام عشایر صادر شود، در حالی که مجموع صادرات به ۲۲ هزار و ۵۰۰ راس می‌رسد.

خرم قیمت کنونی هر کیلو دام عشایر را ۶۷ هزار تومان اعلام کرد.

بسیاری از مسئولان و دست اندرکاران بخش کشاورزی معتقدند که گرانی گوشت ارتباطی به دامدار ندارد و اتخاذ سیاست‌ها نباید منجر به خدشه دار شدن اعتماد عموم مردم به دولت شود که با این وجود گلایه تولیدکنندگان نسبت به ممنوعیت صادرات به جاست و دولت با تغییر تخصیص نرخ ارز، واردات و صادرات را باید آزاد کند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.