تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3

مرغ گران شد؛ ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب! – ۱۲ آبان ۱۴۰۲

  • کد خبر : 8675
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۹
مرغ گران شد؛ ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب! – ۱۲ آبان ۱۴۰۲

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید.

به گزارش اصناف شهر، مهدی یوسف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران، در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: متاسفانه مرغداری‌ها نرخ مصوب فعلی ( هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان ) را قبول ندارند و مرغ زنده از مرغداری بالاتر از این نرخ ارائه می‌شود که همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده نرخ کشتارگاه شده و نهایتا عرضه گوشت مرغ با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

وی افزود: علت گرانی گوشت مرغ، مرغداری‌ها و نارضایتی آنان از نرخ مصوب بوده و کنترل این امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. باید به اعتراضات توجه شده و بررسی شود، چرا مرغداران نرخ مصوب را قبول ندارند و تقاضای افزایش قیمت را دارند؟ خواسته برحق یا ناحق است؟ متولی این امر وزارت کشاورزی و سازمان جهاد استان‌ها هستند. باید به مشکلات و تقاضای مرغداران توجه کرده و بررسی‌های لازم را مبذول دارند. اگر این تقاضا برای افزایش قیمت صحیح است، تدابیر لازم برای حل آن را بیندیشند و اگر صحیح نیست، اجازه ندهند مرغدار به قیمت دلخواه مرغ را عرضه کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و ۸ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید. اما کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی به عنوان عمده فروش و خرده فروش که حلقه آخر هستند، مرتبا مشمول جرائم سنگین تعزیراتی و بازرسی می‌شوند. در این حوزه اخیر نظارت وجود دارد ولی نظارت بر قیمت فروش مرغدار نیست.

وی در خصوص میزان تقاضای بازار گوشت مرغ گفت: تقاضای بازار بالا نیست و تقریبا با عرضه همخوانی دارد. چون تولید کنندگان به نرخ مصوبی که اردیبهشت سال ۱۴۰۲ توسط وزارت کشور اعلام شده، معترض هستند و تمکین نمی‌کنند. از همین روی، بالاتر از آن نرخ مرغ را عرضه می‌کند و برای قسمت‌های دیگر مانند کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8675

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.