تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 25 شوال 1445 Friday, 3 May , 2024
2

مزایای داشتن گواهینامه‌های مهارتی

  • کد خبر : 8704
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
مزایای داشتن گواهینامه‌های مهارتی

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دارندگان گواهینامه مهارت به سرعت جذب بازار کار می‌شوند و می‌توانند با گرفتن مجوز برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کنند.

به گزارش اصناف شهر، مهرداد عظیمی، از سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای به عنوان وظایف مهم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نام برد و اظهار کرد: برای آن دسته از کسانی که بعد از کسب آموزش‌های مهارتی موفق به کسب نمره قبولی در آزمون‌های عملی و دانشی می‌شوند، گواهینامه بین المللی مهارت صادر می‌شود.

وی به ویژگی گواهینامه‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: دارندگان گواهینامه مهارت امکان جذب در بازار کار را پیدا می‌کنند و با گرفتن مجوز می‌توانند شخصا برای خود کسب و کاری راه اندازی کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ۱۹ گروه هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: این سازمان متولی ارائه آموزش‌های مهارتی غیر رسمی دولتی و خصوصی است و در حال حاضر ۶۵۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، بیش از ۴۸۰۰ کارگاه آموزشی، ۲۱ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد فعال و ۵۰۰۰ مربی از ظرفیت‌های این مجموعه به شمار می‌رود که در قالب ۱۱ هزار و ۵۰۰ استاندارد به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و کارجویان در حوزه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر آموزش مهارتی ارائه می‌کنند.

عظیمی درباره آموزش‌های ارائه شده در سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش‌ها مبتنی بر استانداردهای ایسکو ۲۰۰۸ سازمان جهانی کار است و برای گروه‌های متعدد از جمله فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانش آموزان، دانشجویان،‌ زنان،‌ معلولان، اقشار آسیب پذیر و … تنوع آموزش‌های مهارتی دیده شده است.

وی در توضیح فرآیند اجرای آموزش در مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی نیز گفت: مراکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و همچنین اشتغال‌پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده‌اند و در سه سطح نیازسنجی، خدمات مهارت‌آموزی و خدمات مشاوره شغلی و آموزشی خدمات خود را ارائه می‌دهند.

به گفته وی ارائه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی و مهارت‌آموزی موردنیاز بازار کار به دانشجویان بر اساس ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل دانشگاه ها صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8704

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.