تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود

  • کد خبر : 8339
  • ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۸
مطالبات گندم‌کاران تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود

داوود منظور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور شامگاه پنجشنبه پس از ورود به استان گلستان، در جلسه سه ساعته شورای برنامه ریزی و توسعه این استان حاضر شد.

به گزارش اصناف شهر، معاون رئیس جمهور پس از شنیدن عملکرد و درخواست مدیران دستگاه های اجرایی استان، اظهار کرد: دولت سیزدهم محوریت خود را بر پیشرفت در استان ها و شهرستان های کشور قرار داده و از ابتدا با سفرها و مصوبات رئیس جمهور کار خود را آغاز کرده است.

منظور با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اجرای کامل پروژه‌ها اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور از همان ابتدای دولت به مسئولان گفته بود که پروژه های نیمه تمام باید باسرعت بالا تکمیل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص آخرین وضعیت پرداختی گندمکاران گفت: باتوجه به سیاست های دولت مبنی بر افزایش تولید گندم، پرداختی های دولت نسبت به سایر همسایگان به گندم‌کاران بسیار بیشتر است. تاکنون ۱۱۰ هزار میلیاردتومان از طلب گندمکاران پرداخت شده و تا پایان مهرماه طلب آنها صفر خواهد شد.

منظور در خصوص گزارش های ارائه شده استانی تصریح کرد: از گزارشات گلستان خرسند شدم و به عنوان یک شهروند ایرانی از مسئولان استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

همچنین معاون رئیس جمهور به مشکلات آبی در گلستان اشاره کرد و گفت: مسئله مهم استان آب پایدار است که باید به خوبی تامین شود؛ سد نرماب ابر پروژه‌ای است که اعتبار آن تماما تخصیص یافته‌است. موضوع آب شیرین کن و شیرین سازی آب دریای خزر هم دنبال می‌کنیم تا فاز اول آن اجرایی شود.

وی افزود: بابد کشور را با تغییر اقلیم و روش های استفاده درست مصرف آب تطبیق دهیم. جهاد کشاورزی باید در اصلاح الگوی کشت کمک کند تا با آب کمتر، محصولات با کیفیت‌تری تولید شود.

منظور خاطرنشان کرد: گلستان در شبکه فاضلاب عقب ماندگی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد که باید سریعا جبران شود؛ تصویه فاضلاب برای جبران آن جذو اولویت‌های استان است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور درخصوص برنامه هفتم توسعه بیان کرد: در برنامه هفتم با کمک نمایندگان مجلس بسیاری از طرح‌ها، مشارکتی عمومی و خصوصی است که با کمک مردم ممکن می‌شود. منابع دولتی مکمل سرمایه گذاری غیردولتی است به طوری که دولت هزینه کمتری بپردازد و شما در گلستان نشان دادید که می‌توان این کار را انجام داد.

داوود منظور با اشاره به راه های مواصلاتی استان‌ها اظهار کرد: زیرساخت های راه و راه آهن، شریان های مواصلاتی مثل خط ریلی گرگان-گنبد-بجنورد- مشهد باید هرچه سریعتر کامل شود و توسعه یابد. حتی نیاز است تا به فکر راه آهن برون‌مرزی با ترکمنستان و قزاقستان باشیم.

منظور با بیان اینکه دولت نسبت به ارتقای وضعیت بهداشت و درمان تاکید دارد، افزود: در سطح کشور، بهره‌برداری و تکمیل بیمارستان ها در راستای سلامت مردم و ارتقای وضعیت بهداشت و درمان، برای دولت مهم بوده و حتما برای عقب ماندگی در تعداد تخت بیمارستان‌های استان، تامین اعتبار خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور همچنین از ظرفیت های گردشگری استان یاد کرد و بیان کرد: احداث هتل در نوار ساحلی، مجتمع های گردشگری در آشوراده و سایر نقاط ویژه گردشگری استان باید در دستور کار باشد؛ دولت درنظر دارد، باتوجه به ظرفیت های استان، گلستان به قطب گردشگری تبدیل شود.

داوود منظور معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه شامگاه پنجشنبه با استقبال رسمی استاندار گلستان از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان وارد این استان شد.

معاون رئیس جمهور امروز از آخرین وضعیت پروژه لایروبی خلیج گرگان بازدید و پروژه نیروگاه ۱۶ مگاواتی را در سیمین شهر افتتاح خواهد کرد.

حضور در نماز جمعه گنبدکاووس، افتتاح فاز اول پروژه تاسیسات فاضلاب این شهرستان و بازدید از ساختمان سد نرماب نیز از دیگر برنامه‌های وی برای امروز خواهد بود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8339

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.