تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
1

معامله حواله خودرو‌های لوکس با کف قیمت ۵ میلیاردی/ معامله خودرو‌های جانبازان قانونی شد

  • کد خبر : 10007
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۲
معامله حواله خودرو‌های لوکس با کف قیمت ۵ میلیاردی/ معامله خودرو‌های جانبازان قانونی شد

به گزارش اصناف شهر، جانبازان می‌توانند تا سقف ۳۵ هزار یورو خودرو وارد کنند.

همین اختلاف سقف قیمت در کنار مسائل دیگر مانند معافیت‌های مالی، سبب شده حواله خودرو‌های جانبازان از جذابیت و قیمت بسیار بالاتری نسبت به حواله خودرو‌های وارداتی عموم شهروندان برخوردار باشد. قطعا حواله بنز و بی‌ام‌و قیمت بسیار بیش‌تری نیز خواهد داشت.

با توجه به اینکه مهلت ثبت‌نام و ویرایش خودرو‌های وارداتی جانبازان هنوز به پایان نرسیده، به نظر می‌رسد در هفته آینده قیمت‌های جدید و شاید بالاتری برای حواله مدل‌های جدید، به‌خصوص بنز و بی‌ام‌و، آگهی شوند. تا قبل از ورود خودرو‌های بنز و بی‌ام‌و به لیست خودرو‌های وارداتی مجاز جانبازان، سقف قیمت حواله خودرو‌های وارداتی (مخصوص جانبازان) چهارمیلیارد تومان بود. حالا، اما کف قیمت مدل‌های لوکس حداقل یک‌میلیارد تومان بالاتر از این سقف است. برخی مالکان این حواله‌ها حتی اقدام به برگزاری مزایده مجازی کرده‌اند و می‌گویند حواله خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشند. به عنوان مثال، قیمت پایه حواله یک دستگاه بنز A۱۸۰ مخصوص جانبازان، پنج‌میلیارد تومان لحاظ شده، اما مالک آن گفته که حواله خود را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشد.

با توجه به لوکس بودن این خودرو‌ها و تعداد کمشان، به نظر می‌رسد قیمت آن‌ها در بازار آزاد بسیار بالا خواهد بود و این موضوع می‌تواند سبب ارائه پیشنهاد‌های قیمتی بالاتری نسبت به قیمت پایه شود.
باز داغ فروش حواله خودرو‌های جانبازان

اسفند ۱۴۰۲: بازار حواله خودرو‌های خاص وارداتی آنقدر داغ است که برخی برای فروش حواله خود به‌نوعی مزایده گذاشته‌اند. به عنوان مثال، در یکی از آگهی‌ها، قیمت پایه حواله یک خودروی وارداتی ۳۰ هزار یورویی، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان لحاظ شده و مالک آن عنوان کرده که حواله را به بالاترین قیمت پیشنهادی می‌فروشد. در یکی دیگر از این آگهی‌ها، برای حواله یک خودروی مدل ۲۰۲۴ مخصوص جانبازان، قیمت سه‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است. مالک این حواله می‌گوید مجاز به واردات خودرو تا سقف ۲۵ هزار یورو است. وی این را هم گفته که خریدار حواله می‌تواند خودروی دلخواه خود را (تا سقف ۲۵ هزار دلار) انتخاب کند. در آگهی دیگری، قیمت حواله یک خودروی وارداتی تا سقف ۳۰ هزار یورو، چهارمیلیارد تومان پیشنهاد شده است.

در یک آگهی دیگر، قیمت دو‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای حواله خودروی مخصوص جانبازان پیشنهاد شده است. مالک این حواله در شرح آگهی خود نوشته که سقف قیمتی حواله موردنظر ۲۵ هزار یورو است. وی این را هم گفته که خودروی انتخابی مخصوص این حواله، تویوتای فرانتلندر مدل ۲۰۲۳ است. وی البته تاکید کرده که امکان تغییر خودرو در مراحل بعد وجود دارد. در آگهی دیگری، اما قیمت دومیلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای حواله خودروی مخصوص جانبازان با سقف قیمت ۲۵ هزار یورو پیشنهاد شده است. مالک این حواله می‌گوید که خودروی موردنظر از هزینه‌های گمرکی و مالیاتی و شماره‌گذاری معاف است، ضمن آنکه واردات آن با ارز دولتی انجام می‌شود.

با توجه به مشخصات موجود در آگهی‌های منتخب، خودرو‌های وارداتی موردنظر با حداقل هزینه ممکن وارد کشور می‌شوند و علت اینکه قیمت‌های هنگفتی برای حواله آنها پیشنهاد می‌شود این است که در بازار آزاد قیمت‌هایی بسیار بالاتر – شاید دو تا سه برابر قیمت حواله – خواهند داشت. این قیمت‌های هنگفت البته مخصوص خودرو‌های وارداتی خاص است و حواله‌های مربوط به خودرو‌هایی که شهروندان عادی می‌توانند وارد کنند، قیمت‌هایی به مراتب کمتر دارند.

در برخی آگهی‌ها نیز مدل خودرویی که حواله آن به فروش گذاشته شده، مشخص نیست. این حواله‌ها معمولا مربوط به افرادی است که در فروش اسفند ماه پارسال با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان، ثبت‌نام کرده و امتیاز واردات یک دستگاه خودرو را در جیب دارند؛ بنابراین کسی که این حواله را بخرد، می‌تواند یکی از خودرو‌های وارداتی فعلی یا آینده را تحویل بگیرد. در یکی از این آگهی‌ها، قیمت حواله خودروی نامعلوم، یک‌میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پیشنهاد شده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=10007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.