تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024
3

معاون وزیر صمت: قیمت بلیت هواپیما را به حالت قبل بازگرداندیم

  • کد خبر : 5071
  • ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۹:۵۱
معاون وزیر صمت: قیمت بلیت هواپیما را به حالت قبل بازگرداندیم
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اخیراً قیمت بلیت‌های هواپیمایی افزایش‌یافته بود که پس از استنکاف صورت گرفته موفق به برگشت قیمت‌ها به حالت قبل شدیم.

حسین فرهیدزاده اظهار کرد: یک شرکت خودروسازی بدون آنکه زیرساخت لازم را فراهم کند ثبت‌نام برای عرضه خودرو را آغاز کرده بود که به آن شرکت تذکرات لازم را دادیم.

وی یادآور شد:اخیراً قیمت بلیت‌های هواپیمایی نیز افزایش‌یافته بود که پس از استنکاف صورت گرفته موفق به برگشت قیمت‌ها به حالت قبل شدیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: دایره شمول مصرف‌کننده بسیار گسترده است و خراسان رضوی نیز در زمره استان‌های برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کننده و برگزاری همایش برای تجلیل از آن‌ها است.

وی بابیان اینکه حمایت از مصرف‌کننده فرآیند درستی داشته و هدف درستی را دنبال می‌کند، گفت: طی برنامه تدوین‌شده از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تلاش کرده‌ایم واحدهای برتر صنعتی، معدنی و صنفی در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کننده با یک مدل علمی انتخاب شوند و نشست‌هایی مانند مراسم امروز علمی‌تر برگزار شود.

فرهیدزاده ادامه داد: سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حرکتش در جهت ایجاد تعادل بین مصرف‌کننده و تولیدکننده است، ضمن اینکه رئیس‌جمهور در چند ماه گذشته تأکید زیادی بر حفظ حقوق مصرف‌کننده داشته است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه ما راضی به ضرر تولیدکننده نیستیم اما قائل به اجحاف در حق مصرف‌کننده نیز نخواهیم بود، تصریح کرد: قیمت نهاده‌های دامی در چند ماه اخیر افزایش‌یافته، به‌تناسب آن نرخ دستمزدها هم رشد داشته است اما رعایت ضوابط قیمت‌گذاری از باب مصرف‌کننده اهمیت زیادی داشته و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: با تولید باکیفیت و باصرفه اقتصادی می‌توان از مصرف‌کننده نیز حمایت کرد، لذا حمایت سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ناظر بر حمایت از مصرف‌کننده است تا تولیدکنندگان بتوانند کالای باکیفیت و باقیمت منصفانه عرضه کنند.

فرهیدزاده ادامه داد: این سازمان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت اقداماتی در جهت اجرای طرح “قیمت منصفانه” انجام داده است، دولت نیز اخیراً اقداماتی در این راستا با صدور کالابرگ الکترونیکی و فروش اعتباری انجام داده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به تشریح بحث تفاوت بین گرانی و گران‌فروشی پرداخت و گفت: گران‌فروشی ناظر بر بحث نظارت بر بازار بوده اما گرانی ناشی از تورم است لذا باید در ابتدا تورم را باید کنترل کرد که یکی از بهترین راهکارها در این زمینه افزایش تولید است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال با عنوان “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین” گفت: باید بحث دانش‌بنیان را وارد حوزه نظارت کنیم در غیر این صورت توفیقی حاصل نخواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به طرح “شفافیت فروشگاهی” که از سوی این وزارتخانه دنبال می‌شود، اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح همه قیمت‌ها در فروشگاه‌ها از طریق سیستم توسط ناظران رصد و کنترل می‌شود.

فرهیدزاده تقویت ساختار انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استانی و ملی و چند بند قانونی مرتبط با آن را از مواردی برشمرد که از طریق سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دنبال می‌شود و همچنین مکانیزه کردن بازرسی و استفاده از ظرفیت بسیج در نظارت بر بازار شب عید نوروز را مورد تأکید قرار داد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=5071

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.