تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

موضع وزیر کار درباره مسکن ۲۵ متری

  • کد خبر : 8514
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
موضع وزیر کار درباره مسکن ۲۵ متری

هفته جاری هفته ای پر خبر در حوزه کار و تعاون بود و عناوین مهم ترین خبرها به واکنش وزیر کار به ساخت مسکن ۲۵ متری، پیوستن دهک شش و هفت به طرح کالابرگ الکترونیکی، واگذاری سهام ۲۹ بنگاه دولتی به تعاون و ثبت ۶۵۵ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد اشتغال اختصاص داشت.

به گزارش اصناف شهر، در هفته جاری مرحله جدید اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی با پیوستن دهک‌های شش و هفت آغاز شد و بر اساس آن همه خانوارهای دهک‌های ششم و هفتم به ازای هر نفر از شارژ ۱۲۰ هزار تومانی اضافه‌تر بهره‌مند شدند.

شرط اختصاص یارانه تشویقی و استفاده از آن این است که خانوارها ۵۰ درصد اعتبار یارانه ماهانه خود را صرف خرید ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده در این طرح از قبیل روغن مایع، برنج ایرانی، شیر، پنیر، ماست، تخم‌مرغ و … کنند.

مشاور معاون رفاه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از مذاکره برای پیوستن تعاونی‌های روستایی به طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و این اقدام را در راستای افزایش دسترسی خانوارها به فروشگاه‌های متصل و سهولت بیشتر خرید خانوارها اعلام کرد.

موضع وزیر کار در خصوص ساخت مسکن ۲۵ متری نیز خبر دیگر این هفته بود و وی با بیان اینکه وزارت کار متولی اشتغال است نه مسکن در این باره گفت: یکی از نمایندگان مجلس از من وقت گرفته بود و همراه او یک متقاضی بود که ایده ساخت واحدهای مسکونی را داشت و از من تقاضا کرد که می‌خواهم مسکن بسازم و پیگیر توسعه تعاونی‌ها و نیازمند حمایت هستم. او در این جلسه تاکید کرد که نه از دولت پول می‌خواهم، نه زمین،نه تسهیلات؛ من هم گفتم چه چیزی بالاتر از این؟ شما تعاونی می‌خواهید ما هم به تعاونی شما کمک می‌کنیم. پیگیر هم هستیم به تعاونی‌ها کمک کنیم. نه ایشان بلکه هرکس بخواهد تعاونی مسکن ایجاد کند ما حمایت می‌ کنیم و تحت هیچ شرایطی در این گفت وگو از متراژ مسکن صحبت نشد.

بر اساس گزارشی هم که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از شش ماهه نخست سال منتشر کرده است، تعداد مهارت آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی در تابستان امسال نسبت به سه ماهه نخست سال افزایش داشته و به بیش از ۴۳۲ هزار نفر ـ دوره رسیده است.

همچنین طی شش ماهه نخست ۱۴۰۲ بیش از ۲۲ هزار و ۸۵۰ نفر از دانشجویان موفق به گذراندن دوره‌های آموزش مهارتی شدند که ۶۰ درصد آنها مرد و ۴۰ درصد زن هستند.

امضای تفاهم‌نامه مشترک میان معاونت امور تعاون وزارت تعاون و شورای عالی استان‌ها با هدف اجرای سراسری طرح «تعاون‌شهر» رویداد دیگر این هفته بود. بر اساس این تفاهم نامه بسترسازی برای مردمی‌کردن اقتصاد و توسعه در سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی با بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها فراهم می شود.

مدیرکل دفتر توسعه سرمایه‌گذاری اقتصاد تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم از واگذاری سهام ۲۹ بنگاه دولتی به ارزش ۷۴۹۰ میلیارد ریال به تشکل‌های تعاونی خبر داد.

وی به تعاملات مثبت میان وزارت تعاون و سازمان خصوصی‌سازی اشاره و آمادگی سازمان خصوصی‌سازی جهت بهره‌گیری از ظرفیت و جایگاه قانونی بخش تعاون در فرایند واگذاری سهام بنگاه‌های دولتی قابل واگذاری و تسهیل در روند واگذاری به تعاونی‌ها را اعلام کرد.

افزایش ۲۰ درصدی تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و انجام بازرسی‌های هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خبر دیگری بود که از سوی مدیرکل بازرسی کار وزارت کار اعلام شد.

آنطور که وی گفته، اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار در کارگاه‌های پرخطر و حادثه آفرین از برنامه‌های محوری اداره بازرسی کار است.

تازه ترین آمار سامانه رصد اشتغال نیز از افزایش تعداد فرصت های شغلی ثبت شده حکایت داشت و وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از ثبت ۶۵۵ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی در هفت‌ماهه امسال خبر داد.

به گفته سید صولت مرتضوی، این آمار در سامانه با حد و رسم، نام و نام خانوادگی و کد ملی ثبت شده که رکورد جدیدی در تاریخ اشتغال کشور است و در ۱۹ سال گذشته این رکورد در تابستان امسال بی‌سابقه بوده است.

ایجاد بیش‌ از ۱۹۰۰ شرکت تعاونی در سال گذشته خبر دیگری بود که از سوی مدیرکل سیاستگذاری و برنامه‌ریزی تعاون اعلام شد.

به گفته وی، سال گذشته ۱۹۴۴ شرکت تعاونی جدید در کشور تشکیل شده که از طریق آن ۴۵ هزار و ۲۶۳ فرصت شغلی به وجود آمد و از این تعداد ۳۶۷ شرکت تعاونی در روستاها و مناطق عشایری و ۷۰۹۴ فرصت شغلی در مناطق روستایی ایجاد شده است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.