تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
5

نرخ خريد تضميني گندم بايد قابليت افزايش داشته باشد

  • کد خبر : 8126
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
نرخ خريد تضميني گندم بايد قابليت افزايش داشته باشد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: هرچند که نرخ تعیین شده گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بر اساس نرخ تورم تعیین شده است اما باید به این موضوع توجه شود که در صورت افزایش نرخ این محصول استراتژیک در بازار جهانی باید بتوان قیمت داخلی آن را افزایش داد.

به گزارش اصناف شهر، ذبیح الله اعظمی ساردوئی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی برای خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده اما از سوی وزارت جهاد کشاورزی تا کنون رسما تایید نشده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هرچند که نرخ تعیین شده گندم در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی بر اساس نرخ تورم تعیین شده است اما باید به این موضوع توجه شود که در صورت افزایش نرخ این محصول استراتژیک در بازار جهانی باید بتوان قیمت داخلی آن را افزایش داد. وی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی مجلس پیگری‌های زیادی در خصوص تعیین نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی آینده داشته و در نشست با وزیر جهاد کشاورزی نیز این موضوع را مطرح کرده‌ایم، عنوان کرد: در صورت تاخیر در تعیین و اعلام نرخ خرید تضمینی گندم کمیسیون کشاورزی به مسئله ورود می‌کند و می‌توان همانند سال گذشته قیمت پیشنهادی کمیسیون را ارائه کنیم.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون باید نرخ خرید تضمینی محصول استراتژیکی مانند گندم پیش از آغاز فصل کشت اعلام شود تا کشاورزان برای نوع کشت خود بتوانند تصمیم گیری کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.