تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

هزینه ساخت مسکن ملی؛ ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان در هر متر مربع

  • کد خبر : 7762
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
هزینه ساخت مسکن ملی؛ ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان در هر متر مربع

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن ۷.۵ تا ۸ میلیون تومان است که به این رقم هزینه‌های آماده سازی و محوطه سازی نیز اضافه می‌شود.

به گزارش اصناف شهر، علیرضا جعفری در نشست خبری اظهار کرد: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی انجام می شود. در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون است که به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است.

پروژه مترو پردیس در سال آینده به مرحله اجرا می‌رسد

وی درباره مترو پردیس بیان کرد: پروژه مترو پردیس یکی از مطالبات بحق و اجتماعی شهروندان در شمال شرق استان تهران است. مطالعاتی که در گذشته برای این مترو انجام شده بود که نواقصی در امر کارشناسی و موقعیت اجرای این پروژه داشت. طرح به صورت تونلی در زیر زمین پیش‌بینی شده بود که صدور مجوز برای زیر زمین در آن مناطق عملا امکان پذیر نبود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بنابراین تجدید نظر در مطالعات مترو پردیس بر اساس نشریه ۷۷۷ در دستور کار قرار گرفت که با توجه به استانداردهای مترو به سمت قطار سبک برویم. این مدل استانداردهای شیب و سرعت را مورد ارزیابی مجدد قرار داده است.

جعفری تاکید کرد: اصل اجرای مترو پردیس در دستور کار است اما نوع سیستم ریلی، مسیر دسترسی و ساختار مشارکت آن در حال تجدید نظر است. امیواریم تا پایان امسال مجوزهای لازم را بگیریم و سال آینده اجرای آن را آغاز کنیم.

وی درخصوص فروش امتیاز واحدهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: کسانی که امتیاز خود را به فروش می‌رسانند فرم «ج» خود را قرمز می‌کنند و دیگر امکان استفاده از ظرفیتهای مسکن حمایتی را ندارند. همچنین خرید و فروش این واحدها توسط بنگاهها کاملا خلاف است. متقاضیان نباید به افراد متفرقه و دلالان اعتماد کنند.

افتتاح ۲۰ هزار مسکن در هفته دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در هفته دولت ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید افتتاح می‌شود افزود: تعهدات باقی مانده پروژه‌های مسکونی از ۱۰ سال گذشته بر دوش دولت سیزدهم قرار گرفته است. فارغ از نگاههای جریانی تاکید شده بود که این تکالیف و وعده‌ها به سرانجام برسد. سرجمع این تکالیف در زمینه مسکن جمع شده بود که در هفته دولت بالغ بر ۲۰ هزار مسکن در بخش مسکن مهر باقی مانده و همچنین نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل دهیم.

جعفری تاکید کرد: در بخش خدمات زیربنایی و روبنایی، کسری در بخشهای آموزشی، درمانی، فضاهای مذهبی، ورزشی، تجاری و غیره داریم که اقدامات مناسبی در این زمینه در حال انجام است. همچنین در راستای هویت بخشی، قرارگاه فرهنگی اجتماعی را فعال کردیم که شش دستور کار مهم را انجام می‌دهند.

وی درباره واحدهای باقی مانده مسکن مهر گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر از گذشته باقی مانده که ۲۰ هزار واحد شامل مسکن مهر، نهضت ملی مسکن و در بخشهای مولد مسکن افتتاح خواهیم داشت. هفته دولت سال آینده انشاءالله جشن پایان مسکن مهر در شهرهای جدید خواهد بود که در سال جاری جشن پایان مسکن مهر در شهر جدید پرند برگزار می‌شود. تست گرم مترو پرند نیز در هفته دولت امسال انجام می‌شود و انشاءالله در مهرماه بتواند برای استفاده عموم به بهره‌برداری برسد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7762

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.