تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
3

وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج دهه شصتی ها

  • کد خبر : 8714
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۱
وام ۵۰۰ میلیونی ازدواج دهه شصتی ها

زوج‌های متولد دهه ۶۰ ساکن روستاها درصورتیکه امسال ازدواج کنند می‌توانند ۵۰۰ میلیون تومان وام ازدواج بگیرند.

به گزارش اصناف شهر، در شهریورماه سال جاری، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه شصتی خبر داد.

وی در نشست دهیاران زن نمونه کشور، اظهار کرد: در روستاها ممکن است با تجرد قطعی دهه شصتی‌ها مواجه باشیم، کما اینکه تجرد در روستا بیش از شهر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه شصتی خبر داد و تصریح کرد: به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالا کارت، ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می‌شود و مجموعاً ۵۰۰ میلیون تومان پشتوانه برای زوجین دهه شصتی روستایی تعیین شده است. علاوه بر این بیمه اجتماعی نیز برای این زوجین در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده نیز این موارد در ردیف بودجه دیده شود تا مستمرا اجرا شود، افزود: علت اینکه ارائه این تسهیلات را از روستاها شروع کردیم این است که هم روستاها این نیاز را به دلیل تجرد افزون، بیشتر دارند، هم مهاجرت معکوس در روستاها لزوم دارد و هم معتقدیم شریان حیات یک کشور از روستاها شروع می‌شود.

پس از اعلام این خبر، خبرگزاری صدا و سیما در استان‌های مختلف اعلام کرد که زوج‌های دارای شرایط ساکن روستاها با مراجعه به درگاه معاونت امور زنان ریاست جمهوری (www.women.gov.ir)، می‌توانند از نحوه ثبت نام آگاه شده و نام نویسی کنند.
شرایط دریافت وام ازدواج ۵۰۰ میلیونی

برای دریافت این تسهیلات، تاریخ تولد زوج‌ها باید از اول فروردین سال ۱۳۶۰ تا پایان اسفند ماه سال ۱۳۶۹ و تاریخ عقد آنان نیز از ۳۰ خرداد امسال تا پایان سال جاری باشد.

این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال برای ازدواج، تا سقف ۲ میلیارد ریال برای خرید جهیزیه و ۲ میلیارد ریال دیگر نیز برای تسهیلات اشتغال پرداخت می‌شود.

مهلت بازپرداخت این وام نیز ۳۶ ماه تعیین شده است.

تسهیلات اعطایی ازدواج برای جوانان از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم و برای اجرای هرچه بهتر از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8714

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.