تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 23 شوال 1445 Wednesday, 1 May , 2024
4

وزارت راه و شهرسازی: بانک‌ها در پرداخت وام مسکن حق هیچ‌گونه سهمیه‌بندی ندارند

  • کد خبر : 7151
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳
وزارت راه و شهرسازی: بانک‌ها در پرداخت وام مسکن حق هیچ‌گونه سهمیه‌بندی ندارند

مدیرکل دفتر طرح‌ریزی و پایش طرح‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: در پرداخت وام مسکن به متقاضیان، هیچ‌گونه سهمیه‌بندی در بانک‌ها وجود ندارد.

به گزارش اصناف شهر، احمد خادمیان ظهر امروز در شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به اقدامات بانک‌ها در خصوص وام مسکن، اظهار داشت: بانک‌های استان مرکزی هر چه جذب بیشتر برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان مسکن داشته باشند، سبب توسعه و آبادانی استان می‌شود، به جهت اینکه بانک‌ها مشمول ۲۰ درصد مالیات نشوند، باید انعقاد قرارداد با متقاضیان مسکن عملیاتی شود و به انعقاد قرارداد بانک‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر پرداخت تسهیلات بانک‌ها به طرح‌های حمایتی و هم خودمالکی، افزود: در پرداخت وام مسکن به متقاضیان، هیچ گونه سهمیه‌بندی در بانک‌ها وجود ندارد و هر تعداد وزارت راه و ستاد اجرایی فرمان امام برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی کنند، موظف به پرداخت تسهیلات هستند.

شهر‌های جدید باید کارکرد تعادل قیمت مسکن و سرریز جمعیت کلان شهر‌ها را داشته باشد

وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه سیاست دولت براین است تا اقساط وام مسکن با تاخیر پرداخت شود با این هدف که بار تورم از دوش مردم برداشته و روی دوش دولت باشد، اظهار داشت: اگر سایر استان‌ها اعتبارات مسکن را جذب کنند و استان مرکزی در این حوزه فعالیت کمرنگ داشته باشد، استان مرکزی در جهت خلاف توسعه قدم برداشته است.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن تنها برعهده دولت نیست، بلکه باید همه دستگاه‌ها، دولت و راه و شهرسازی را در این مهم یاری دهند، افزود: ساخت چهار میلیون مسکن و در حجم بالا تعهد نظام و دولت به مردم ایران در جهت جلب رضایت اجتماعی مردم است و رویکرد دولت در اجرای ساخت مسکن بر مشارکت همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر فنی و برنامه‌ریزی عمرانی وزارت کشور تصریح کرد: هدف از ایجاد شهر جدید، ساخت مسکن بدون امکانات بهداشتی، فضای آموزشی و انتظامی نیست چراکه نیاز است شور اجتماعی و اقتصادی در این شهر‌ها موج بزند تا متقاضیان جذب این مناطق شوند.
وی تصریح کرد: کار مدیریت، در شهر‌های جدید استان سخت است، اقدامات در شهر جدید مهاجران استان مرکزی مطلوب است، اما در شهر جدید امیرکبیر رضایت بخش نیست و نیاز است کارگروه ویژه‌ای در راستای رفع مشکلات زیرساختی در شهر‌های جدید استان مرکزی تشکیل و اقدامی عاجل در این راستا انجام شود، چرا که در شهر‌های جدید استان باید عقب‌ماندگی‌های رفع و به فوریت زیرساخت‌ها برطرف شود.

تقدیر استاندار مرکزی از عملکرد شهر‌های جدید استان مرکزی
فرزاد مخلص‌الائمه در این شورا با اشاره به اینکه دولت سیزده دولت بدون توقف و تعطیلی است، اظهار داشت: برای جبران عقب‌افتادگی‌ها، مطالبات و ناترازی‌های انباشته چاره‌ای جز کار شبانه روزی نیست.

وی با بیان اینکه موارد محدودی از واحد‌های خودمالک طرح نهضت ملی در شهرستان‌های استان تحویل شده است، افزود: امروز آسیب‌شناسی دقیقی از رویدار ملی طرح نهضت ملی استان انجام شد و بازدی‌های میدانی متعددی انجام شد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اتفاق مهمی که این هفته رخ داد و امروز مهر نهایی آن زده شد کندی شبکه بانکی کشور و استان بود که در کنار این طرح پا به پا حرکت نمی‌کرد به طوری که محدودیت‍‌ها به طور کامل برداشته شد و اعلام آمادگی صادر شد. مصوبه‌ای از سوی رئیس جمهور مبنی بر افزایش تسهیلات بانکی ابلاغ شده است که امیدواریم با این امر تورمی که به قیمت اقلام وارد شده است جبران شود.
مخلص‌الائمه بیان کرد: در مجموع در استان مرکزی باید یک شتاب قابل توجهی به پروژه‌ها داده شود و به جایگاه ضروری استان برگردیم، سهمیه استان مناسب است و امیدواریم با هم افزایی دستگاه‌های مسئول این مهم را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه واگذاری انفرادی به ویژه در شهر‌های جدید به زودی عملیاتی می‌شود تا مردم به این شکل هم مشارکت داشته باشند، گفت: شهر جدید امیرکبیر آینده بسیار خوبی دارد، مجوز راه‌آهن عمومی شهر جدید امیر کبیر از وزیر وقت اخد شد به طوری که می‌توان گفت شهر جدید امیرکبیر آینده‌دار است و می‌تواند فشار مرکز استان را برطرف کند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها نسبت به دسترسی خدمات عمومی مانند آب، برق، مخابرات نیز آسیب‌شناسی شد، همچنین مقرر شد پروژه‌هایی در هفته دولت امسال مورد بهره برداری قرار گیرند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7151

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.