تاریخ : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024
1

وزیر صمت: منابع ارزی نباید برای کالا‌های دارای مشابه داخلی هزینه شود

  • کد خبر : 9376
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
وزیر صمت: منابع ارزی نباید برای کالا‌های دارای مشابه داخلی هزینه شود

عباس علی آبادی در جریان سفر ۲ روزه خود به استان زنجان عصر شنبه از مجتمع آندیا فولاد واقع در شهرستان ایجرود بازدید کرد و با مدیران این مجموعه تولیدی پیرامون مسائل این واحد جلسه تشکیل داد.

به گزارش اصناف شهر، در این جلسه مدیران این واحد تولیدی خواستار حمایت از تولیدات خود شدند و از وزیر صمت خواستند در خصوص حقوق ورودی فرومنگنز پر کربن و متوسط کربن تجدید نظر صورت گیرد چرا که این محصولات در داخل کشور تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه بر حمایت همه جانبه از تولید داخل تاکید کرد و گفت: اگر تخصیص ارزی برای واردات کالا‌های دارای مشابه داخلی انجام شده باشد، این موضوع با قید فوریت بررسی می‌شود.

وی اظهار کرد: چنین اجازه‌ای نباید داده شود تا با وجود تولید محصولی در داخل، مبالغ هنگفت ارزی جهت واردات از کشور خارج شود.

مجتمع آندیا فولاد ایجرود چند ماهی است که تولید خود را در حوزه تولید زنجیره فولاد از سر گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان مجتمع فولاد آندیا با سرمایه‌گذاری منشاء خارجی (کشور چین) و ایران در سال ۹۳ و به منظور تولید چدن به بهره‌برداری رسید و توانست فرصت اشتغال تا هزار و ۲۰۰ نفر را نیز فراهم کند، ولی در ادامه راه با مشکلات مدیریتی و اختلاف بین شرکا عملاً، روند روبه رشد شرکت متوقف و حجم تولیدات و میزان اشتغال آن کاهش یافت.

مجید گلشنی منفرد افزود: در طی سال‌های ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ این کارخانه با فراز و فرود‌های زیادی مواجه و عملاً خطوط تولید آن تعطیل شد؛ ولی از اواخر سال ۱۴۰۱ و ابتدای سال جاری و با پیگیری‌های متعدد سرمایه‌گذار اصلی و مساعدت و همراهی دستگاه‌های دولتی و قضایی استان و اثبات حقوق مادی و معنوی، مالک اصلی و اولیه شرکت زمام امور کارخانه را عهده‌دار و با فعال کردن خطوط کارخانه نسبت به جذب ۲۲۰ نفر در طی ۲ماه اقدام کرد.

به گفته مدیر کل صمت استان زنجان هم اکنون بیش از ۳۵۰نفر در این واحد مشغول کار هستند که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای یک هزار و ۲۰۰ نفر در طی سال آینده در آن ایجاد شود.

وی اظهار کرد: این واحد تولیدی که با حمایت دولت سیزدهم احیا شد و قرار است با ظرفیت تولید سالانه ۲۵۰ هزار تن کنسانتره آهن، ۲۵۰ هزار تن آگلومره و ۱۵هزار تن فرومنگنز متوسط کربن و ۳۰ هزار تن فروسیلیکو منگنز و ۸۰۰ هزار تن شمش چدن به فعالیت خود ادامه دهد.

حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این مجتمع تولیدی ۲۰۰ میلیون دلار است.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9376

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.