تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
2

پذیرش چک‌های قدیمی فقط در بانک صادر کننده از نیمه مهر ماه

  • کد خبر : 8230
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰
پذیرش چک‌های قدیمی فقط در بانک صادر کننده از نیمه مهر ماه

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: برای چک‌های قدیمی این محدودیت را اعمال کردیم که از اول مهر فقط بانکی که چک‌ را صادر کرده می‌تواند آن را نقد کند.

به گزارش اصناف شهر، مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: به هر چک نوع جدید که به بازار می‌آید یک دوره زمانی مثل سابق سرویس می‌دهیم و طبیعتا بعد از یک مدت محدودیت‌هایی برای چک‌های قدیمی صورت می‌گیرد، ولی این محدودیت‌ها به میزانی نیست که بازار را دچار مشکل کند و کسانی که دست‌اندرکار کار‌های تجاری هستند نتوانند این چک‌ها را نقد کنند.

او بیان کرد: در این شرایط برای چک‌های قدیمی این محدودیت را اعمال کردیم که از اول مهر ماه فقط در بانکی که چک‌ها را صادر کرده است می‌توان آن را نقد کرد، که این محدودیت را تا ۱۵ مهر ماه تمدید کردیم.

گفتنی است که در حال حاضر و با گذشت دو سال و نیم از اجرای قانون جدید چک، حدود ۹۰ درصد چک‌های در گردش از چک‌های جدید است. به بیان دیگر براساس آخرین آمار سهم چک‌های جدید از کل چک‌های وصول شده در سامانه چکاوک حدود ۹۰ درصد بوده است.

بر همین اساس، طبق بخشنامه‌ بانک مرکزی به شبکه بانکی، پذیرش و تبادل چک‌های قدیمی از مهر ماه سال جاری صرفا در بانک صادرکننده چک قابل انجام است و درصد اندک دارندگان این دسته‌چک‌ها تا پایان شهریورماه سال جاری می‌توانند به شعب خود مراجعه کرده و نسبت به تعویض دسته‌چک خود با دسته‌چک‌های جدید اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.