تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
0

پرداخت مرحله‌ دوم سود سهام عدالت چه زمانی خواهد بود؟ | همه پیامک های واریز سود جعلی است

  • کد خبر : 9576
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۸
پرداخت مرحله‌ دوم سود سهام عدالت چه زمانی خواهد بود؟ | همه پیامک های واریز سود جعلی است

به گزارش اصناف شهر، مهدی حاجی‌وند درباره زمان واریز مرحله دوم سود سهام عدالت افزود: همانند سال گذشته، امسال نیز سود سهام عدالت در دو مرحله پرداخت می‌شود که مرحله نخست آن تا پایان آذر ماه پرداخت شد و برای مرحله دوم هم پیش بینی ما این است در اواخر سال پرداخت شود

به هر حال شرکت‌ها از مهلت قانونی خود در حال استفاده هستند تا سود خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز کنند به محض این که سودها کامل شد مرحله دوم که مرحله تسویه است انجام خواهد شد.

وی به سهامداران هشدار دادکه مراقب پیامک های جعلی باشند و تاکید کرد: نکته مهم این است که نه فقط در مورد سود سهام عدالت بلکه برای هیچ یک از خدمات سهام عدالت هیچ پیامک و لینکی برای افراد ارسال نخواهد شد و تماسی با سهامداران عدالت گرفته نمی‌شود. فکر می‌کنم این کلمه هیچ در خصوص سهام عدالت بسیار راهگشا باشد. بنابر این هر لینک، پیامک و… در خصوص سهام عدالت دریافت می‌شود لینک جعلی و آلوده خواهد بود.

به گفته مسئولان، جهت هیچ یک از خدمات سهام عدالت هیچ پیامک و لینکی برای افراد ارسال نخواهد شد و تماسی با سهامداران عدالت گرفته نمی‌شود.

کلید واژه سود سهام عدالت همچنان با وجود تاکیدات بسیار از سوی مسئولان مبنی بر عدم اعتماد به اخبار جعلی و غیررسمی و لینک‌های دریافت سود قربانی می‌گیرد.

اخیرا نیز اعلام شد اعضای باند کلاهبرداری با ارسال پیامک مشاهده سهام عدالت حساب بیش از هزار نفر را هک کردند و میلیاردها تومان به جیب زدند.

تحقیقات پلیس فتای استان البرز برای شناسایی و دستگیری این باند با شکایت تعداد زیادی از مال‌باختگان که مدعی بودند به‌حساب بانکی‌شان دستبرد زده شده، آغاز شد.

بررسی اظهارات این افراد نشان می‌داد که حساب بانکی همه آن‌ها به‌صورت اینترنتی خالی شده و تمامی مال‌باختگان، قربانی کلاهبرداران فیشینگی شده‌اند.

تحقیقات نشان می‌داد که همه این افراد پس از دریافت یک پیامک آلوده به دام کلاهبرداران گرفتار شده‌اند. پیامک با عنوان «مشاهده سهام عدالت» یا «دریافت سود سهام عدالت» برای مال‌باختگان ارسال شده بود.
سهام عدالت این افراد در دوره بعدی پرداخت خواهد شد | زمان واریز مرحله دوم سود

۸ آذر ماه نیز سرهنگ سید مهدی عمران فر، رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفته بود: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان واریز سود سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب‌های بانکی افراد می‌کنند. کاربران پس از کلیک کردن بر روی لینک‌های جعلی و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده یا نصب اپلیکیشن اعلامی، افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه همراهی کرده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع می‌شوند.

سرهنگ عمران فر تصریح کرد: با بررسی و اقدام به موقع کارشناسان پلیس فتا مبلغ ۷۱۰ میلیون ریال پول سرقت شده شاکی در حساب مقصد مسدود شد و با هماهنگی مقام قضایی به حساب شاکی عودت گردید.

سودجویانی که پیر و جوان، پزشک، مهندس، کارگر و کارمند و… هیچ فرقی برایشان ندارد تنها به دنبال پر کردن جیب خود هستند هر روز از شگردهای جدیدی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند این موضوع مطلبد سهامداران عدالت در این زمینه هوشیاری کامل را بخرج دهند و پیگیر اخبار سهام عدالت تنها از مراجع رسمی باشند.

پیش از این هم ارباب، مدیر امنیت اطلاعات سپرده گذاری مرکزی گفته بود: شرکت سپرده گذاری مرکزی برای واریز سود سهام عدالت پیامکی ارسال نمی‌کند. با توجه به کلاهبرداری‌های جدید که در خصوص سود سهام عدالت انجام شده افراد باید این نکته را توجه داشته باشند که هیچ ارگانی از طریق شماره موبایل‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند.

بنابر این با توجه به تورهای پهن شده توسط سودجویان مطلوب است، افراد برای دریافت هرگونه اطلاعات در زمینه سهام عدالت از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی به نشانی www.csdiran.ir، www.sejam.ir و sahamedalat.ir و دیگر مراجع رسمی اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9576

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.