تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

پرداخت وام به رانندگان تاکسی‌ های فرسوده

  • کد خبر : 6753
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
پرداخت وام به رانندگان تاکسی‌ های فرسوده

مدیر بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

به گزارش اصناف شهر، علیرضا تویسرکانی با بیان اینکه در شهر تهران روزانه حداقل ۲میلیون سفر از طریق تاکسی انجام می شود و در این ترددها طبیعتاً مشکلاتی هم وجود دارد، گفت: از آنجایی که راننده تاکسی مستقیم با مسافر در ارتباط است، مشکلات تاکسیرانی به نسبت سایر ناوگان حمل و نقل عمومی بیشتر است.

تویسرکانی با اشاره به اینکه در راستای تلاش برای پیشگیری از تخلفات در مبدا و جلوگیری از پرونده سازی در دستگاه قضا، افزود: بنابراین فرمایش سعی کردیم موارد شکایتی در تاکسیرانی را پیش از ایجاد پرونده حل و فصل کنیم. بر همین اساس از آبان سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری حدود ۵۰۰ پرونده شکایتی بین مسافران و رانندگان تاکسی رسیدگی شده و به مصالحه انجامید و از ارجاع آن به دادسرا جلوگیری شد.

وی با اعلام اینکه بیش از نیمی از مجموع ۷۸هزار تاکسی فعال در شهر تهران عمر بالای ۱۰ سال دارند و اغلب آنها باید نوسازی شود، اظهار کرد: اکثر تاکسیرانان دارای خودروی فرسوده، سرمایه لازم برای نوسازی خودروی خود را ندارند و باید به آنها تسهیلات ارائه شود.

مدیر بازرسی تاکسیرانی تصریح کرد: با پیگیری های صورت گرفته و تلاش مدیر عامل تاکسیرانی، معاونت فنی و بهره برداری و صندوق کارآفرینی امید، موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی دنبال شده است و به زودی وام صندوق کارآفرینی در اختیار رانندگان دارای خودروی فرسوده قرار می گیرد.

بر اساس گزارش سایت شهر، تویسرکانی عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون، بیش از ۹۵۰ دستگاه تاکسی برای ورود به ناوگان تاکسیرانی کارسازی شده که ۵۲۳ دستگاه تا ۲۰ خرداد تحویل داده شده و مابقی هم به صورت روزانه و نهایتا تا ۱۵ تیرماه تحویل داده می شود؛ تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت خودروهای وارداتی مدرن نیز برای نوسازی این ناوگان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6753

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.