تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 19 شوال 1445 Saturday, 27 April , 2024
3

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۲۰ روز

  • کد خبر : 7473
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۲۰ روز

نزدیک به ۱۰۹ هزار نفر از ابتدای تیرماه تا بیستم همان ماه موفق به دریافت وام ازدواج و فرزندآوری از شبکه بانکی کشور شدند؛ این میزان از ابتدای سال تا ۲۰ تیر بیش از ۳۹۴ هزار نفر به ارزش نزدیک به ۵۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش اصناف شهر، به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، از ابتدای سال تا ۲۰ تیر به ۳۹۴ هزار متقاضی وام ازدواج و فرزند، نزدیک به ۵۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده است؛ ۲۰۴ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۴۱.۲ همت دریافت کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

همچنین بنابر اعلام بانک مرکزی تاکنون ۱۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۱.۵ همت به متقاضیان پرداخت شده است که این میزان رشد ۹۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

در همین حال از تیر سال ۱۴۰۱ تاکنون در قبال تسهیلات ودیعه مسکن ۲۷۷ هزار و ۵۳۶ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۲۴۳ هزار و ۶۸۵ نفر به میزان ۱۴.۲ همت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مقایسه این آمار با آمار پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری شبکه بانکی از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که فقط در ۲۰ روز از تیر ماه ۱۰۹ هزار نفر به دریافت کنندگان این تسهیلات اضافه شده و در همین بازه قریب به ۲۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.

از ابتدای سال جاری تا ۳۱ خرداد ماه امسال، ۱۴۳ هزار و ۴۸۵ نفر معادل ۲۸ هزار و ۹۸۲ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج دریافت کرده اند.

براساس این گزارش، متقاضیان در صف دریافت وام ازدواج تا ۳۱/۰۳/۱۴۰۲ تعداد ۳۰۵هزار و ۹۹۸ نفر هستند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۴۴۳ نفر با تکمیل مدارک در مرحله تکمیل مدارک و انعقاد قرارداد برای دریافت تسهیلات قرار دارند. علاوه بر این از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۴ هزار و ۶۸۱ هزار ایثارگر از این تسهیلات به مبلغ ۴۴۰ میلیون تومان استفاده کرده اند.

در حوزه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در طول سال ۱۴۰۱ در مجموع ۳۳ هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به ۸۲۳ هزار و ۶۵۳ نفر پرداخت شده و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا ۳۱ خرداد ماه، ۸ هزار و ۶۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۴۱ هزار و ۵۸۹ نفر اعطا شده است.

دراین بخش تعداد متقاضیان در صف از ابتدای سال ۳۰۷هزار و ۵۲۰ نفر است که از این تعداد ۵۰ هزار و ۴۱۶ نفر در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات فرزندآوری هستند.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.