تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 24 شوال 1445 Thursday, 2 May , 2024
3

پول افراد حقیقی به سمت صندوق‌ها رفت

  • کد خبر : 6472
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
پول افراد حقیقی به سمت صندوق‌ها رفت

در معاملات امروز بازار سرمایه بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت بوده و صندوق‌های کالایی و گروه خودرو و قطعات در جایگاه بعدی ایستادند.

به گزارش اصناف شهر، شاخص کل بورس با رشد ۱۸ هزار و ۳۸۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۹۴ واحدی ایستاد. دوشنبه (۸ خرداد) شاخص کل بورس با رشد ۳ هزار و ۳۸۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۰۲ واحدی قرار گرفت.

در انتهای بازار شاخص کل بورس با رشد ۱۸ هزار و ۳۸۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۳۹۴ واحدی ایستاد.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۵ هزار و ۹۶۴ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «میدکو» و «وبملت» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خنصیر»، «خزامیا» و «ثشاهد» سه نماد پر تراکنش بودند.
شاخص کل هم وزن با رشد ۸ هزار و ۵۹۲ واحدی روی پله ۷۶۳ هزار و ۱۷ واحدی قرار گرفت.
همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۵ هزار و ۹۶۴ هزارمیلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس هم با رشد ۲۹۴ واحدی روی پله ۲۸ هزار و ۵۹۹ واحدی ایستاد.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ هزار و ۴۱۲ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی» و «انبوه سازی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های فتوال، ولغدر، دانا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های خنصیر، تکشا و ثفارس بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های ودی، فگستر و ساینا بیشترین افزایش قیمت و سهام ثپردیس، وگستر و آس پ بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های سپر، افران و فیروزا بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، افران و یاقوت در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های عالیس، اعتماد و آوند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اعتماد، آوند و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های شتاب، افران و دارایکم بیشترین ارزش معامله و نماد‌ها شستا، خساپا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند. اراد ۱۲۷۴، اخزا ۹۱۶۴، اراد ۸۶۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، اراد ۱۲۷ و کرمان بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

غفوری کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۸ هزار واحد و درصد تغییرات مثبت ۰.۸۱ درصدی در ارتفاع دو میلیون و ۲۷۵ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با رشد بیش از ۸ هزار واحدی و درصد تغییرات مثبت ۱.۱۴ درصدی در تراز ۷۶۳ هزار و ۱۸ واحدی قرار گرفت امروز بازار مثبتی را تجربه کردیم و شاخص کل هم وزن وضعیت مطلوب تری را نسبت به شاخص کل ثبت کرد.
به گفته این کارشناس بازار سرمایه، امروز حجم معاملات به ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون برگه سهم رسید نکته قابل توجه امروز ارزش معاملات کم رمق بود که حدود ۹ هزار و ۷۶۱ میلیارد تومانی ثبت شده است امروز ۱۰۱ میلیارد تومان تزریق نقدینگی افراد حقیقی به بازار را شاهد بودیم.
او افزود: ۶۷ درصد بازار امروز به عبارتی ۴۸۳ نماد در وضعیت مثبت و ۳۳ درصد یعنی ۲۳۸ نماد در بازه منفی قرار داشتند امروز گرچه وضعیت بازار مثبت بود، اما ارزش معاملات و کد‌های خریدار خیلی قدرتی نداشتند.
این کارشناس بازار سرمایه در خصوص میزان ورود نقدینگی به صنایع گفت: بیشترین میزان ورود نقدینگی افراد حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت ثبت شده و بعد از آن نیز صندوق‌های کالایی و گروه خودرو و قطعات در جایگاه بعدی ایستادند. بیشترین خروج نقدینگی را هم صنایع فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی شاهد بودند و در مجموع امروز بازار متعادلی را شاهد بودیم.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=6472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.