تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 18 شوال 1445 Friday, 26 April , 2024
7

پیاده‌رو فروشی در تهران چند؟

  • کد خبر : 2715
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
پیاده‌رو فروشی در تهران چند؟

یکی از بیشترین تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران مربوط به سد معابر در پیاده‌راه‌ها است، اما گویا این تماس‌ها پشت پرده‌هایی دارد.

به گزارش اصناف شهر، این روزها در ایام پایانی سال و خرید هموطنان برای عید نوروز کسب و کار دست فروشان در گوشه و کنار پایتخت نیز رونق دارد، اما در برخی از معابر تهران دست فروشان برای کسب و کارشان باید اجاره بین یک تا دو میلیون تومانی بابت پهن کردن بساط شان در پیاده رو بپردازند.

دست فروشان به دلیل اینکه هزینه‌هایی مانند اجاره مغازه، هزینه عضویت در اتحادیه، مالیات، عوارض شهری، هزینه انشعابات و …. را پرداخت نمی‌کنند کالاهای عرضه شده‌شان را با قیمت کمتری به فروش می‌رسانند و مشتریان بیشتری را از مغازه داران از آن خود می‌کنند، البته بخشی از دست فروشان که تنها امرار معاش‌شان از این طریق است به‌دلیل نداشتن سرمایه دست به کسب و کار دست فروشی می زنند؛ در این میان به دلیل از بین بردن مبلمان شهری، اشغال کردن فضای عمومی و ایجاد سد معبر شهرداری ها مانع ایجاد این کسب و کارها می‌شوند.

یکی از بیشترین تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران مربوط به سد معابر در پیاده‌راه‌ها است، اما گویا این تماس‌ها پشت پرده‌هایی دارد چرا که خرید از دست فروشان که با استقبال مردمی صورت می‌گیرد نشان از این می‌دهد که کسبه به عنوان رقبای دست فروشان از شهرداری طلب برچیدن آن‌ها را دارند؛ اما این اتفاق در خیابان امین الملک در محله امامزاده حسن منطقه ۱۷ تهران رخ نمی‌دهد.

دست فروشان و کسبه مغازه‌های این خیابان در یک آتش بس و به نوعی صلح و سازش هر کدام به کسب و کارشان ادامه می‌دهند؛ به این شکل که مغازه‌داران خودشان پیاده روی مقابل محیط کسب و کارشان را به دست فروشان اجاره می‌دهند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=2715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.