تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 27 شوال 1445 Sunday, 5 May , 2024
4

کارت هوشمند ملی جای کارت بانکی را می گیرد

  • کد خبر : 7558
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸
کارت هوشمند ملی جای کارت بانکی را می گیرد

تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت احوال کشور با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

به گزارش اصناف شهر، تفاهم نامه همکاری سازمان ثبت احوال کشور با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران به منظور همکاری در جهت انجام پروژه‌های مشترک و تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی امضا شد.

نشست امضای تفاهم نامه همکاری ساطمان ثبت احوال کشور با بانک ملی جمهوری اسلامی ایران در راستای همکاری در جهت انجام پروژه‌های مشترک به منظور ایجاد، راه اندازی یا توسعه کسب و کار‌های مبتنی بر حوزه صلاحیتی طرفین در محل سازمان برگزار شد.

در این نشست در رابطه با تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری موارد مورد توافق و همچنین گسترش فعالیت‌های مشترک تبادل نظر شد.

از موضوعات این تفاهم نامه میتوان به تبادل اطلاعات برای عملیاتی شدن کارت هوشمند ملی به جای کارت بانکی و طراحی و تولید سرویس‌های متناظر از جمله سرویس تطبیق اثر انگشت کارت ملی، بهره برداری بانک از سامانه استعلام الکترونیکی هویت انفرادی، استعلام نشانی افراد و سامانه پایگاه سببی و نسبی، تدوین و ارائه طرح‌های کسب و کار مبنی بر احراز هویت غیر حضوری اشاره کرد.

هاشم کارگر رییس سازمان ثبت احوال کشور در ادامه جلسه و در جمع خبرنگاران گفت: اگر زحمات شما خبرنگاران نباشد نمی‌توانند ارتباط مطلوبی با مردم داشته باشند و از تاکیدات بنده در سازمان ثبت احوال ارتباط مستمر با رسانه‌های مکتوب و غیرمکتوب است. نکته مهمی که نباید فراموش کرد در رسانه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی تلاش همه ما باید این باشد که رضایت مردم از نظام مقدس جمهوری افزایش یابد.

وی افزود: رسالت شما این است که ضمن آسیب شناسی این آسیب هارا به دستگاه‌های مربوط ارجاع دهید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هنوز از مردم کپی مدارک هویتی دریافت می‌شود، گفت: طبق قانون دستگاه‌ها منع شدند از دریافت کپی مدارک هویتی و کلیه دستگاه‌ها باید در این راستا قدم بردارند

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=7558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.