تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
2

کاهش تب بازار گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده/ قیمت‌ها متعادل می‌شود

  • کد خبر : 8978
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
کاهش تب بازار گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده/ قیمت‌ها متعادل می‌شود

بنابر اعلام مسئولان مربوطه قیمت گوجه فرنگی تا ۱۰ روز آینده با عرضه زیاد در بازار شکسته خواهد شد و به قیمت‌های قبل باز می گردد.

به گزارش اصناف شهر، چند هفته‌ای است که قیمت گوجه فرنگی افزایش یافته و در مغازه‌ها به کیلویی‌۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده است. در میادین میوه و تره بار نیز با قیمت بیش از ۲۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

افزایش قیمتی که برخی کارشناسان معتقدند ناشی از فصل سرما و بارندگی است و هر سال نیز اتفاق می‌افتد و چون امکان انبارکردن گوجه فرنگی وجود ندارد، قیمت آن دچار نوسان می‌شود.

مصطفی دارایی نژاد – رئیس اتحادیه بارفروشان – در اظهارات اخیر خود اعلام کرده که هر سال در این برهه به دلیل بارندگی، تگرگ و سرما برداشت از مزارع با کندی صورت می‌گیرد و این مشکل ۲۰ روز تا یک ماه طول کشیده و سپس مرتفع می شود.

وی همچنین تصریح کرد که گوجه‌های بوشهر رسیده و تا ۱۰ روز آینده قیمت گوجه به قیمت‌های قبل باز می گردد.

مدیرکل دفتر امور سبزی‌ها و گیاهان جالیزی وزارت جهادکشاورزی نیز چندی پیش اعلام کرد که برای فصل پاییز میزان ۴۸۰۰ هکتار برنامه کشت گوجه فرنگی در استان‌های جنوبی هماهنگ شده و از این ۴۸۰۰ هکتار ۲۱۵ هزار تن محصول به بازار عرضه خواهد شد. بر اساس برآوردها ۱۳۵ هزار تن از این ۲۱۵ هزار تن فقط در ماه آذر به بازار عرضه می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: با بهبود شرایط جوی و امکان بارگیری محصول در چند روز آینده حجم زیادی گوجه فرنگی وارد بازار مصرفی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=8978

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.