تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024
1

کاهش قیمت لاستیک/ صفی برای خرید لاستیک تشکیل نشده است

  • کد خبر : 9081
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
کاهش قیمت لاستیک/ صفی برای خرید لاستیک تشکیل نشده است

به گزارش اصناف شهر، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد نحوه فروش لاستیک، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل مشکلاتی که در فروش اینترنتی لاستیک وجود داشت، متقاضیان برای خرید این محصول باید با حضور در نمایندگی‌های فروش نسبت به خرید اقدام کنند.

توقف موقتی فروش اینترنتی لاستیک به دلیل مشکلات جا به جایی پول

تنها در مورد مشکلات فروش اینترنتی لاستیک گفت: مشکل اصلی در مورد نحوه جا به جایی پول بود که پولِ پرداخت شده توسط خریدار با چه سازوکاری باید به دست فروشنده و در ادامه به دست تولیدکننده برسد؛ در حالت طبیعی وقتی توزیع کننده تایر می‌فروشد، پول دریافتی را به تولیدکننده تحویل می‌دهد تا تولیدکننده با این پول نسبت به خرید مواد اولیه و باقی مایحتاج خود اقدام کند.

با این حال پلتفرم اینترنتی که عامل فروش خرده فروشان نیز است در مورد جا به جایی پول با مشکل مواجه شد و اصناف نتوانستند با این پلتفرم کار کنند.

تنها تصریح کرد: اینکه خرده فروش دو حلقه لاستیک بفروشد و پول دو حلقه را به تولیدکننده بدهد کار تولید را با مشکل مواجه می‌کرد. نظام تولید با این شیوه نمی‌تواند کار کند.

وی افزود: از سویی دیگر خرده فروش هم پول تایر را داده و بعد از فروش می‌خواهد پول خود را مدیریت کند اما امکانات و زیرساخت‌های لازم در پلتفرم اینترنتی فراهم نبود. بنابراین فروش اینترنتی لاستیک به صورت موقت متوقف شد تا این مشکلات برطرف و زیرساخت‌ها تأمین شود تا سامانه به لحاظ مالی هم پاسخگو باشد. بر این اساس در حال حاضر نمایندگی‌های فروش با اخذ مدارک و احراز هویت متقاضیان، تایر را به صورت حضوری می‌فروشند.

کاهش تقاضا و قیمت لاستیک

سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در مورد برخی از خبرها مبنی بر تشکیل صف برای خرید لاستیک هم گفت: تا جایی که خبر داریم در بازار میزان تقاضا و فروش لاستیک کاهش یافته و صفی تشکیل نشده، حتی قیمت نیز نسبت به دو ماه پیش با کاهش مواجه شده است.

وی درباره لغو محدودیت‌های فروش لاستیک از اول دی ماه تصریح کرد: این موضوع توسط اتاق اصناف ایران اعلام شده و ما اصلاً نمی‌دانیم جریان چیست و دقیقاً قرار است چه اتفاقی بیفتد؛ اتاق اصناف باید توضیح دهد که دقیقاً منظورشان از لغو محدودیت عرضه چیست.

لینک کوتاه : https://asnafshahr.ir/?p=9081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.